دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: انتقام سختی از دشمن می‌گیریم

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: انتقام سختی از دشمن می‌گیریم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم زهرا زمانی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان اصفهان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

«درست در سال 1376 بود که با حکم مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاهی درآمدی که رسالتش فردای جغرافیای خاک و آسمان کشورمان بود. زمانی که شیطان بزرگ ناامنی را در منطقه به وجود آورد شما اولین فردی بودید که دشمن را از خاکمان دور و دست نحسشان از حرم بی‌بی زینب(س) قطع کردید. شما نمونه واقعی مؤمن باتقوا هستید. درست در زمانی که شیطان قصد بیرون راندن رئیس‌جمهوری قانونی سوریه داشت شما طبق فرموده رهبری که فرمودند (بشار اسد باید بماند) با بصیرت خویش جامه عمل به‌فرمان حضرت آقا پوشاندید، شما در زمانی که دیپلماسی لبخند پاسخی جز اشک برای بیماران سرطانی و خاص نداشت با اقدامات خود تحریم‌ها را دور زدید و داروی این عزیزان را رساندید.

در زمانی که شیطان قساوت و دشمنی را از سر گذراند و شما و یاران را راهی دیدار حضرت حق و رفقای قدیم کرد، همه ملت‌های مسلمان را در عزا فروبرد و اشک را از گونه‌هایمان جاری ساخت.

قسم به دانه‌دانه‌ی بلور اشک‌های مردمان که انتقام سختی از دشمن می‌گیریم و یک پایگاه و با تمام سربازان آن تازه شروع انتقام است و راه شهید سلیمانی ادامه دارد.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار