معاون آموزش متوسطه هرمزگان:

دوره های مجازی آموزش دروس علوم انسانی و نرم افزارهای کاربردی در هرمزگان برگزار می شود

هرمزگان(پانا)- معاون آموزش متوسطه استان هرمزگان از برگزاری دوره‌های مجازی آموزش دروس علوم انسانی و نرم افزارهای کاربردی در استان به همت مرکز ترویج علوم انسانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره های مجازی آموزش دروس علوم انسانی و نرم افزارهای کاربردی در هرمزگان برگزار می شود

محمد قویدل در گفت و گو با خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی اظهار کرد: علوم انسانی به مثابه علومی راهبردی مهمترین نقش را در فرآیند توسعه ملی کشور به عهده دارد. با مطالعه در کشورهای توسعه یافته، علوم انسانی علاوه بر ترسیم خطوط کلی توسعه، نقش بسیار مهم و مؤثری در سایر ابعاد توسعه و به ویژه توسعه اقتصادی بر عهده داشته است. چنانکه در کشورهای توسعه یافته سهم تخصیص علوم انسانی در تولید ناخالص ملی به طور مستقیم و غیرمستقیم از درصد قابل توجهی برخوردار است. بیشتر کارآفرینان این کشورها از تحصیل‌کردگان حوزه علوم انسانی (زیر شاخه های اقتصادی، علوم مدیریت و بازرگانی) هستند. در این کشورها بیشتر ادامه دهندگان تحصیلات دانشگاهی به علوم انسانی گرایش دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی مبنی بر برنامه های معاون آموزش متوسطه استان هرمزگان در خصوص علوم انسانی گفت: وزارت آموزش و پرورش با اهمیتی که به جایگاه علوم انسانی قائل است با تدوین سند تحول بنیادین و برنامه ریزی مدون و تاکید بر اجرایی کردن برنامه‌ها و راهکارهای سند تحول گام‌های مؤثری در تغییر نگرش و باورهای غلط جامعه برداشته است. در شماره 6-15 راهکار سند تحول به گسترش تقویت مدارس و مجموعه‌های آموزشی_تربیتی خاص علوم انسانی در سراسر کشور اشاره شده است که برابر برنامه ششم توسعه ابلاغی بخشنامه 130811، برنامه های زیر برای آن تدوین شده است:
- اصلاح ضوابط توسعه کمی و ارتقای کیفی مدارس و مجتمع های علوم انسانی و مدارس علوم و معارف اسلامی متناسب با اقتضائات اجتماعی و فرهنگی جامعه.
- طراحی و تدوین برنامه های پژوهشی در حوزه علوم انسانی در پژوهش سراهای دانش آموزی با مشارکت و سرمایه گذاری مراکز و انجمن های علوم انسانی.
- برنامه‌ریزی و ایجاد تسهیلات برای هویت و جذب استعدادهای برتر به رشته علوم انسانی و مدارس علوم و معارف اسلامی.

قویدل ابراز امیدواری کرد: با اجرای صحیح برنامه های مذکور، توانمند سازی نیروی انسانی در این حوزه، ارتقای کیفیت مشاوره در فرایند هدایت تحصیلی و همچنین فراهم کردن شرایطی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر افراد مشهور و موفق معاصر در رشته های متنوع علوم انسانی، بتوانیم در شناساندن و ارتقای کیفیت آموزشی علوم انسانی گام مؤثری برداریم.

معاون آموزش متوسطه استان هرمزگان عنوان کرد: در همین راستا با توجه به شیوع ویروس کرونا با مرکز ترویج علوم انسانی دوره‌های مجازی آموزش دروس علوم انسانی و نرم افزارهای کاربردی برگزار می‌شود.

وی در خصوص زمان برگزاری دوره ها و آزمون های مربوطه تصریح کرد: دوره آموزش نرم‌افزار کمتازیاCamtasia 1 الی 6 مرداد زمان آزمون 7 مرداد99 برگزار می شود و دبیران فلسفه می توانند در دوره آموزش فلسفه را از 1 الی 7 مرداد 99 گ، با تدریس دکتر شهرآیینی و دکتر طبّی ممتاز شرکت کنند. زمان آزمون آنلاین 8 مرداد 99 خواهد بود. دبیران دین و زندگی نیز از 5 الی 11 مرداد 99 دوره آموزش دین و زندگی را با تدریس آقای دکتر شکرانی مولف کتاب درسی مشاهده کنند و زمان آزمون 12 مرداد خواهد بود. دوره آموزش تاریخ با تدریس خانم حشمتی مولف کتاب درسی از 12 الی 19 مرداد برای دبیران تاریخ قابل مشاهده است و زمان آزمون 20 مرداد 99 خواهد بود. دوره مجازی جغرافیا با بازده زمانی مشاهده دوره از 19 الی 25 با تدریس آقای دکتر یمانی و خانم دکتر فلاحیان است و زمان آزمون 26 مرداد 99 خواهد بود.

محمد قویدل معاون آموزش متوسطه استان هرمزگان در انتها تاکید کرد: کلیه آزمون‌ها در تاریخ ذکر شده و در بازده زمانی 9 الی 16 برگزار می شود. کلیه دبیران دروس ذکر شده در متوسطه دوره دوم می توانند به لینک : https://bit.ly/3gDcklF مراجعه کنند و مطابق با راهنمای ثبت نام از دوره‌ها بهره‌ ببرند. در صورت نیاز شماره های پشتیبان‌ مرکز ترویج علوم انسانی در تلگرام و واتس اپ به شماره 09030418146 و 02166962745 پاسخگو خواهند بود.

لازم به ذکر است، تنها برای همکارانی که در این دوره ثبت نام کرده و آزمون آنلاین را با موفقیت پشت سر گذاشتند گواهی شرکت در دوره مجازی صادر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار