در واکنش به ادعای نماینده مجلس یازدهم درباره واگذاری جزیره کیش؛

آشنا: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تبعات ادعای نماینده مجلس را بررسی کند

تهران (پانا) - رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در واکنش به ادعای یک نماینده مجلس درباره واگذاری جزیره کیش به چین، نوشت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان میزان صحت ادعا و تبعات ادعای بدون استناد یک عضو مجلس شورای اسلامی را مورد رسیدگی قرار دهد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آشنا: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تبعات ادعای نماینده مجلس را بررسی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، «حسام الدین آشنا» روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اگر یک عضو مجلس شورای اسلامی ادعایی بدون استناد را در مورد مساله‌ای مربوط به استقلال کشور مطرح و ادعاهای دشمنان را تأیید کند آیا وظیفه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این است که خود رأسا میزان صحت ادعا و تبعات آن را مورد رسیدگی قرار دهد یا باید منتظر شکایت دولت و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بماند؟

محمود احمدی بیغش نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با طرح ادعای واگذاری برخی جزایر به چین، حرکت مردم و مجلس را مانع واگذاری اختیار تام این جزایر عنوان کرد.

او پس از بالا گرفتن واکنش‌ها به این اظهار نظر، گفته‌های خود را تکذیب کرد و مدعی شد که این مصاحبه تقطیع شده بوده است.

بیغش اظهار کرد: تقطیع یک مصاحبه ۱۵ دقیقه‌ای و انتشار ۱۵ ثانیه از آن، نتیجه‌ای بهتر از چیزی که اتفاق افتاده در پی نخواهد داشت.

این در حالی است که پیشتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اخبار منتشر شده درباره وجود «واگذاری جزایر ایرانی به چین در قرارداد ۲۵ ساله همکاری ایران و چین» را از اساس تکذیب کرده و گفته بود: «ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره‌برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار