نخست وزیر لبنان: استعفا نمی‌دهم

تهران (پانا) - نخست وزیر لبنان امروز (شنبه) اعلام کرد، هرگز استعفا نخواهد داد اما پارلمان درباره طرح رای اعتماد به دولت صاحب اختیار است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نخست وزیر لبنان: استعفا نمی‌دهم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان پس از دیدار با بشاره بطرس الراعی، اسقف مارونی‌های این کشور گفت: این حرف که دولتم دولت حزب الله است پایه و اساسی ندارد. موضوع بی طرفی یک موضوع کاملا سیاسی است و لبنان در طول دهه ها نقطه تلاقی بوده است و این ویژگی یکی از منابع ثروتمند شدن لبنان است. این موضوع باید در مرکز گفتگوی میان همه طرف های سیاسی قرار بگیرد تا یک موضوع فراگیر باشد و نه موضوع پراکنده و مجزا.

وی ادامه داد: در دیدار با اسقف الراعی وضعیت اجتماعی و اقتصادی که لبنان از آن رنج می برد و نیز تاثیر دشواری‌های سنگین مالی مورد بررسی قرار گرفت و اسقف الراعی توصیه هایی در جنبه ملی کردند. به توصیه های ایشان گوش می دهیم تا از تجربه و خردش بهره ببریم.

نخست وزیر لبنان افزود: دلایل دشواری‌های سنگین مالی امروز لبنان ریشه در شکاف نقدینگی موجود در این کشور دارد.

وی گفت، یک موج قوی در داخل و خارج از لبنان وجود دارد که نه به دولت بلکه به این کشور آسیب می زند و موجب سقوط لبنان می شود.

دیاب ادامه داد: از ماه مه دولت شروع به کار کرد و اصلاحات زیادی هم انجام دادیم. می توانم مواضع سیاسی علیه دولت را درک کنم چرا که این یک حق دموکراتیک است اما مواضع علیه لبنان را در موضوع کمک های مالی و غذایی درک نمی کنم.

وی افزود: پاسخ صندوق بین‌المللی پول مثبت بود و صفحه خسارات را بستیم و بررسی برنامه را شروع کردیم و کمیته ای وجود دارد که راجع به این موضوع بررسی می کند.

وی در پاسخ به سوالی تاکید کرد: هرگز استعفا نخواهد داد زیرا جایگزینی برای مدت طولانی وجود نخواهد داشت و این جنایت در حق لبنان و ملتش است. اما پارلمان صاحب اختیار است و می تواند بحث رای اعتماد به دولت را مطرح کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار