مشکلات پرستاران استان پیگیری می شود

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل عنوان کرد پرستاران درخط مقدم سلامت تلاش می کنند. بر این اساس باید با همکاری و هماهنگی دستگاه های متولی مشکل این طیف برطرف شود.

کد مطلب: ۱۰۹۸۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات پرستاران استان پیگیری می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در نشست با اعضای نظام پرستاری استان اظهار کرد: پرستاران در شرایط بحران کرونا ثابت کردند که با حداقل امکانات ونیروی انسانی ماهر کارهای بزرگی انجام می دهند.

او با اشاره به اینکه این طیف در آگاهی دهی مردم جهت پیشگیری فعال باشند افزود: برگزاری همایش و مانور پرستاری با شیوه خاص و رعایت پروتکل بهداشتی تاثیر خوبی در آگاهی بخشی مردم نسبت به خطرات شیوع ویروس کرونا دارد.

استاندار اردبیل ادامه داد:پیگیری معوقات پرستاران و توزیع عادلانه کارانه ها در الویت قرار گرفته باید با تمام توان ادامه دهیم.

بهنام جو بابیان اینکه نظام پرستاری درخواست عضویت در شورای سلامت استان را دارد، موضوع قبول و مقرر شد نماینده این طیف در شورای سلامت عضو و مشکلات پرستاران و کادر پرستاری را در این شورا مطرح کند و از تجارب آن ها در این شورا استفاده شود.

رییس شورای سلامت استان گفت: در بحث افزایش استخدام پرستاران نیز باید هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد و پیگیری های لازم نیز از سازمان و برنامه و بودجه و وزارت بهداشت انجام می شود.

بهنام جو با تاکید براینکه در صورت ادامه روند افزایش مبتلایان به کرونا ، نقاهتگاه ها از نو راه اندازی می شود می شود، تصریح کرد: پانسیون پرستاری جهت رفاه حال این قشر زحمتکش باید تهیه شود و همکاری ادارات، مردم و نظام پزشکی با این طیف ضرورت دارد.

استاندار اردبیل تاکید کرد: باید در شرایط انجام دور کاری الویت با همسران پرستاران زحمتکش باشد چرا که قشر در خط مقدم سلامت همواره پای کار هستند و نباید بیشتر از این متضرر شوند.

او افزود: در طرح مسکن ملی پرستاران کرونایی در صورت تمایل و حایز شرایط در اولویت قرار می گیرند و مشکلات این قشر در چند جبهه پیگیری می شود.

بهنام جو در رابطه با شیوع مجدد کرونا در استان و وضعیت قرمز برخی شهرستان ها گفت: پیشگیری خیلی ساده و راحت تر از درمان است و مردم باید در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند و فاصله اجتماعی را در فعالیت های اجتماعی رعایت کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شیوع کرونا وضعیت اقتصادی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است گفت: اعمال محدودیت ها، وجود تحریم اقتصادی در کشور باعث شده تعداد زیادی از صنوف به نوعی زمین گیر شوند.

بهنام جو ضمن تقدیر ویژه از جامعه پرستاری تصریح کرد: متاسفانه در این وضعیت بار سنگین بحران بر دوش پرستاران زحمتکش بوده و با توجه به رسالتی که دارند باید تا پایان سال در مهار و پیشگیری این ویروس در جبهه مقدم سلامت تلاش کنند.

در این جلسه چند نفر از نماینده پرستاران و نظام پرستاری استان مسایل و مشکلات پرستاران را تشریح و راهکارهای خود را ارایه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار