تعرفه خدمات اسنادی آرشیو ملی ایران تصویب شد

تهران (پانا) - سیصد و پنجاهمین جلسه شورای اسناد ملی ایران با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مهدی حجت رییس شورای اسناد ملی ایران و اعضای این شورا برپا شد و تعرفه خدمات اسنادی آرشیو ملی ایران به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۰۹۸۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تعرفه خدمات اسنادی آرشیو ملی ایران تصویب شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در ابتدای این جلسه مهدی حجت رییس شورای اسناد ملی ایران درباره عملکرد آرشیو ملی در دوران مدیریت علی زرافشان و اهمیت رعایت هزینه ارائه خدمات به پژوهشگران صحبت کرد.
حجت در ادامه با قدردانی ازعملکرد علی زرافشان معاون سابق سازمان اسناد عنوان کرد: با وجود همه سختی‌ها در طول 40 سال اخیر به واقع عملکرد آرشیو ملی ایران قابل مقایسه با گذشته نیست و تفاوت‌های چشمگیری داشته است.
وی با تاکید بر این موضوع که جلسات شورای اسناد ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا برگزار خواهد شد گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امروزه و در طول سال های گذشته عملکرد قابل قبولی داشته و به عبارتی آبرویی برای سازمان کسب کرده است. با وجود اینکه هنوز برخی نهادها شناخت کافی از عملکرد این سازمان ندارند؛ اما مجموع فعالیت های سازمان اسناد و کتابخانه ملی همواره در راه خدمت به فرهنگ ایران تعریف شده است.
رئیس شورای اسناد ملی ایران در ادامه افزود: بر همین اساس به شناخت بیشتر آرشیو ملی ایران در بین سطوح مختلف جامعه با ارائه خروجی عینی تر به‌خصوص برای انگیزه بخشی به پژوهشگران تاکید دارم. به همین دلیل است که معتقدم شورای اسناد ملی یک شورای فرادستگاهی است و باید قدرشناس این فرصت بوده و بهترین استفاده را از آن داشت.
جزئیات سیصد و پنجاهمین جلسه شورای اسناد ملی ایران
در ادامه این جلسه برخی از مصوبات از جمله تصویب تعرفه خدمات اسنادی مانند مرمت و حفاظت آرشیو ملی تشریح و در نهایت تصویب شد.
همچنین جلسه سیصد و پنجاهمین جلسه شورای اسناد ملی، از عملکرد علی زرافشان تقدیر به عمل آمد و زرافشان نیز گزارشی از فعالیت‌های آرشیو ملی در دوران حضور خود به عنوان معاون اسناد سازمان ارائه کرد.
زرافشان با اشاره به اینکه در حوزه اسناد در دنیا دو محور استفاده از فناوری اطلاعات و تمرکز زدایی در مدیریت مطرح است، گفت: بسیاری از فعالیت‌های آرشیو ملی نیز متاثر از این رویکرد بوده است و در سازمان نیز سعی شد تا فرآیندها بهبود و تسریع شود.
لازم به توضیح است در این جلسه علاوه بر اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خسرو طالب زاده معاون سازمان اسناد، مهدی حجت رییس شورای اسناد ملی ایران و سایر اعضای این شورا از جمله سیامک سعید فوائدی، علاءالدین رفیع زاده، محمدتقی نظرپور، سید ضیاء هاشمی نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار