مسافرت عامل 47 درصد ابتلا به کرونا در شهرستان البرز است

استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تا ۹۸ درصد از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ پیشگیری می کند

قزوین (پانا) - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز اعلام کرد مسافرت عامل 47 درصد ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مسافرت  عامل 47 درصد ابتلا به کرونا در شهرستان البرز است

به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی قزوین، صفر فیض الهی بر استفاده عمومی از ماسک توسط مردم در هنگام حضور در اجتماع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: رعایت این توصیه تا 98 درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند و از بهترین روش های موثر در پیشگیری و کنترل بیماری کووید 19 است.

فیض الهی تاکید کرد: برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری کویید 19 مردم باید از مسافرت کردن غیرضروری و مراجعه بی مورد به بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین شرکت در مراسم عروسی یا ترحیم خودداری کنند.

وی در خصوص علل افزایش ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان، گفت: در خرداد و تیر ماه 1399 با افزایش تعداد مبتلایان مواجه شدیم که بررسی های اپیدمیولوژیک کارشناسان مبارزه با بیماری های واگیر شبکه نشان می دهد 47 درصد موارد ابتلا به کرونا به علت مسافرت های مردم به مناطق مختلف کشور بوده است.

بنا به گفته فیض الهی 21 درصد موارد ابتلا نیز مربوط به حضور در بیمارستان ها یا درمانگاه ها به دلیل مراجعات درمانی، ملاقات اطرافیان یا بردن یکی از اعضای خانواده به این مراکز است و هشت درصد نیز به خاطر شرکت در مراسم عروسی یا ترحیم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار