نشست مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه ۸ با شهردار منطقه

تهران (پانا) - نشست مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز با شهردار منطقه با حضور مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش، استقامتی شهردار منطقه 8 ، قربانی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و اعضای کارگروه مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه 8 در سالن شورای اداری منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه ۸ با شهردار منطقه

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه 8 شهر تهران نشست مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز با شهردار منطقه با حضور مینو زمان مدیر آموزش و پرورش، استقامتی شهردار منطقه 8، قربانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و اعضای کارگروه مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه 8 در سالن شورای اداری منطقه برگزار شد.

در ابتدای این نشست صمیمی مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن خیر مقدم و گزارشی از وضعیت موجود مدارس منطقه با توجه به شرایط کنونی اذعان کرد: از آنجایی که سالها منطقه پردیس و بومهن ضمیمه این منطقه بوده اکثر نوسازی ها در گذشته به آنجا تعلق می گرفت به همین دلیل کل نوسازی های منطقه، ۹ مدرسه بوده و تعداد ۷ مدرسه نیز در حال نوسازی است.

مینو زمان در ادامه بیان کرد: تقریبا ۷۰٪ مدارس منطقه دارای قدمت بالای ۴۰ سال است، در نتیجه حدود ۶۹ مدرسه نیازمند نوسازی بوده و ۲۳ مدرسه در اولویت قرار دارند. پراکندگی مدارس فرسوده در نواحی سبلان و نظام آباد است. با توجه به بالا بودن تراکم کلاسهای درس در مقاطع ابتدایی و متوسطه در منطقه با کمبود جدی مدرسه مواجه هستیم و تا کنون حدود ۲۰ ٪ از مدارس منطقه مقاوم سازی شده اند. بدون تردید بدون مشارکت مردم و خیرین و نهاد ها بخصوص شهرداری امکان جبران این کمبود وجود ندارد.

در این جلسه شهردار منطقه ۸ با استقبال از تشکیل کارگروه ویژه برای رفع موانع پیش روی ساخت مدارس و یافتن ظرفیت‌های جدید در این حوزه به یکپارچه سازی فضاهای دارای کاربری آموزشی و افزایش ردیف‌های اعتباری مربوط به تعمیرات مدارس، به عنوان راهکارهایی برای نقش‌آفرینی بیشتر شهرداری در خدمت به نظام آموزشی منطقه ۸ اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم در خدمت به دانش آموزان عزیز، بیش از پیش تلاش کنیم، افزود: با برنامه های خیرین مدرسه ساز در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی منطقه همسو و همراه هستیم و ایفای نقش در این عرصه را یک افتخار بزرگ می دانیم.

در این جلسه مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران گزارشی از وضعیت کلی مدارس شهر تهران ارائه کرد و گفت: درصد بالایی از ۲۶ هزار کلاس‌ درس شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی و یا نیازمند مقاوم سازی است.

محمدرضا قربانی گفت: تعامل با شهرداری تهران و شهرداران مناطق برنامه راهبردی مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است که در قالب یک برنامه دو ساله به مناطق ابلاغ شده و در حال انجام است.

مدیرعامل مجمع تهران با اشاره به سرانه میانگین حدود ۵ مترمربعی فضاهای آموزشی در سطح کشور گفت: در برخی مناطق تهران این سرانه یک سوم آخرین استان کشور است و این مهم بیانگر آن است که توجه به نوسازی مدارس تهران ضروری و جدی است. در این جلسه خانم زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران گزارشی از آخرین وضعیت فضاهای آموزشی منطقه را تشریح و از فرسودگی مدارس و تراکم بالای دانش آموزی به عنوان مهمترین مشکلات این منطقه یاد کرد.

محمود زاهدی راد، مسئول نمایندگی مجمع در منطقه ۸ تهران نیز با اشاره به تعامل مناسب خیرین مدرسه ساز و آموزش و پرورش گفت: همه تلاش ما این است که بتوانیم خیرین بیشتر و جدیدترِی را به منطقه معرفی کنیم و فضاهای آموزشی خیرساز را در منطقه افزایش دهیم.

در این جلسه کارگروهی مرکب از شهردار منطقه ۸، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، مدیر آموزش و پرورش منطقه،مسئول نمایندگی منطقه و معاونت فرهنگی اجتماعی برای رسیدگی ویژه به وضعیت فضاهای آموزشی منطقه۸ تشکیل شد. اولین جلسه دو هفته آینده تشکیل خواهد شد.

لازم به ذکر است در پایان جلسه از شهردار منطقه 8 از طرف مدیریت آموزش و پرورش منطقه 8 تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار