آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس

شیراز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه مدارس فارس همزمان با سراسر کشور ۱۵ شهریورماه آغاز به کار خواهند کرد، اعلام کرد دولت هزینه‌های آموزشی مانند فضا و کادر آموزشی را تأمین می‌کند، اما مشارکت اولیا در دهه های گذشته به صورت داوطلبانه اجرا شده و نباید ثبت نام منوط به این شرط شود.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، فرهاد اسماعیلی با اشاره به اینکه سنجش سلامت دانش‌آموزان عشایر به صورت رایگان در پایگاه‌های سنجش سلامت انجام می‌شود گفت: در راستای کاهش مراجعه اولیا و نوآموزان به پایگاه‌های سنجش سلامت استان فارس، ظرفیت پذیرش در هر روز از 42 نفر به 20 نفر و به دو نوبت کاهش پیدا کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه 68 پایگاه سنجش سلامت در استان فارس است که 20 پایگاه آن در شیراز قرار دارد گفت: به‌ منظور جلوگیری از اجتماع زیاد اولیا، در هر پایگاه و در دو نوبت صبح و عصر هر روز 20 نوآموز پذیرش می‌شود و اولیا بر اساس نوبت‌دهی سامانه ثبت‌نام، لازم است در ساعت تعیین‌شده در محل سنجش حضور یابند.

او با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک توسط اولیا و نوآموزان در هنگام مراجعه به محل سنجش سلامت، گفت: آموزش‌وپرورش نیز نسبت به ضدعفونی این پایگاه‌ها در دو نوبت در طول روز اقدام می‌کند و عوامل اجرایی حاضر در این مکان‌ها نیز بر اجرای دقیق مسائل بهداشتی ملزم هستند.

او اضافه کرد: از مجموع 70 هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در فارس برای سال تحصیلی جدید، بر اساس پیش ثبت‌نام‌های انجام‌شده تاکنون بیش از 16 هزار نوبت برای حضور نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت استان فارس صادر شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان تا 15 شهریورماه ادامه دارد اضافه کرد: سالانه حدود 83 هزار دانش‌آموز و نوآموز پیش دبستانی را مورد ارزیابی ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی قرار می‌دهیم و در صورت نیاز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز نیز یکی از ثمرات اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان را کاهش افت تحصیلی نوآموزان برشمرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل پیش ثبت‌نام برای ورود به پایه اول ابتدایی به‌صورت اینترنتی انجام‌ شده و اولیا پس از دریافت نوبت طرح سنجش سلامت از طریق سامانه ثبت‌نام و حضور در این طرح، با دریافت شناسنامه سلامت می‌توانند فرزندان خود را در نوبت‌های تعیین شده و بر اساس طرح آدرس در مدرسه ثبت‌نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار