ثقفی در ارتباط با شبکه خبر اعلام کرد؛

ادامه فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در تهران

تهران (پانا) - سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره علت ادامه فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت بدو ورود به دبستان به رغم درخواست لغو این طرح از سوی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای تهران تاکید کرد همان روز که درخواست لغو فعالیت پایگاه‌ها را مطرح کردند ما مکاتبه‌ای با ستاد کرونای تهران انجام دادیم. آنها پاسخ دادند که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، پایگاه‌ها می‌توانند باز باشند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ادامه فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در تهران

مسعود ثقفی در ارتباط با شبکه خبر گفت: «در توافقی که با ستاد کرونای تهران صورت گرفته است فعالیت پایگاه‌های سنجش ادامه خواهد داشت. تعداد مراجعه کنندگان برای سنجش سلامت بدو ورود به پایه اول در شهر تهران روزانه 2 هزار نفر است که در پایگاه‌های مختلف تقسیم می‌شوند و شاید در طول یک روز ۲۰ نفر به یک پایگاه بروند. همچنین پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌ها رعایت می‌شود.»

ثقفی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد این پیشنهاد به دلیل کاهش تردد در سطح شهر مطرح شده بود افزود: «پایگاه‌های سنجش محصول همکاری مشترک آموزش و پرورش و 3 دانشگاه علوم پزشکی است و افراد پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. اگر این کار را انجام ندهیم شروع تحصیل دانش‌آموزان با مشکل مواجه خواهد شد.»

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا سنجش را برای مدتی به تعویق نمی‌اندازید بیان کرد: «فاصله زمانی ما تا آغاز سال تحصیلی کاهش یافته است و باید ۱۵ شهریور مدارس آغاز به کار کنند. دغدغه‌های بهداشتی را در پایگاها کم کرده‌ایم،به طوری که به عنوان مثال غربالگری سلامت دهان، دندان و گوش انجام نمی‌شود، مواردی که احتمال بروز آسیب وجود داشت را حذف کردیم و فقط آزمون‌های اساسی را انجام می‌دهیم.»

به گفته وی با توجه به شرایط تهران، موارد نوبت دهی به پایگاه‌ها محدود است، 2 نماینده از آموزش و پرورش و 3 نماینده از 3 دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند و نگرانی کمی در این باره وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار