سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

254 بیمار کرونایی در بیمارستان های قزوین بستری هستند

قزوین (پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بستری شدن 254 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
254 بیمار کرونایی در بیمارستان های قزوین بستری هستند

پیمان نامدار در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آمار ویروس کرونا در استان قزوین، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 254 بیمار مبتلا به کرونا با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های سطح استان قزوین داشته ایم که نسبت به روز گذشته دو نفر از این آمار کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در 24 ساعت گذشته 50 بیمار بستری جدید در بیمارستان ها وجود داشته که این رقم هم نسبت به روز گذشته دو نفر کاهش داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: 30 نفر هم اکنون تحت مراقبت ویژه در استان قزوین هستند که نسبت به روز گذشته دو نفر این آمار کاهش داشته است.

نامدار با بیان اینکه از پنجم اسفندماه تاکنون، 6 هزار و 566 نفر بیمار مبتلا به کرونا دارای علائم حاد تنفسی در استان قزوین داشته ایم، گفت: همچنین 170 هزار نفر به صورت سرپایی به مراکز جامع سلامت ما مراجعه کرده اند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه از پانزدهم تیرماه زدن ماسک اجباری شده است، اما ما هنوز شاهد روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا هستیم.

نامدار به مردم توصیه کرد از دورهمی ها خودداری کنند و با رعایت فاصله گذاری دو متر ترجیحا در فضاهای سر باز حضور پیدا کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تأکید بر استفاده از ماسک، بیان کرد: یک سرفه ساده 200 میلیون ویروس را در فضا پخش می کند این درحالی است که یک هزار قطعه ویروس برای انتقال بیماری کافی است.

نامدار گفت: بسیاری از کشورهای دنیا زدن ماسک را اجباری کرده اند و جریمه های سنگین برای این مسئله گذاشته اند چراکه ماسک حداقل از انتقال بیماری جلوگیری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار