افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد روزانه 60 بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری می شوند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر 300 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

آبتین حیدر زاده با اشاره به تاثیر استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 افزود: ماسک زدن های جمعی در پیشگیری از کرونا بسیار موثر است و 40 درصد افرادی که در مکانهای عمومی از ماسک استفاده نمی کنند تاثیر استفاده از ماسک را در کسانی که ماسک زده اند کاهش می دهند.
وی شستن دست ها با آب و صابون، ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی در پیشگیری از کرونا را موثرترین را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و گفت: استفاده از محلول های ضدعفونی کننده در بلند مدت عوارضی همچون خشکی پوست و مشکلات تنفسی به همراه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند ممکن است ناقل بیماری کرونا باشند گفت: بسیاری از افرادی هم که به این بیماری مبتلا می شوند جان خود را از دست می دهند.
آبتین حیدرزاده خطاب به افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند گفت: اگر ماسک نمی زنید در مرگ کسانی که به کرونا مبتلا می شوند، دخیل هستید و شما یک قاتلید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار