مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند

خرم‌آباد(پانا)- رییس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد عنوان کرد مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند و از شرکت در تجمعات پرهیز کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند

به گزارش ایرنا، عباس آزادی روز جمعه به رسانه ‌ها اعلام کرد: پیک اول بیماری کرونا از اوایل اسفند شروع و تا فروردین ماه ادامه داشت و با رعایت مردم استان، انتظار داشتیم که تا پایان اردیبهشت بیماری کنترل شود که به دلایلی این امر محقق نشد و شاهد موج دوم بیماری در اوایل تیر ماه بودیم.

وی افزود: این اتفاق ناشی از جهش ژنتیکی بود و این تغییر در ژنوم آن به شدت مسری و بیماری‌زایی آن افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه علائم این بیماری تغییر کرده است، اضافه کرد: هم اکنون بیمارانی را در بیمارستان‌ها ویزیت می‌کنیم که با درگیری سیستم عصبی، گاهی با سکته و خون‌ریزی‌های مغزی و درگیری سیستم گوارشی همراه هستند.
آزادی اظهار کرد: ویروس هر روز یک جنبه از خود را نشان می‌دهد، این امر کار ما را برای کنترل و درمان بیماری سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: اصول بهداشتی که بارها به مردم اعلام می‌شود رعایت نشده، مردم استفاده از ماسک را جدی نگرفته‌اند، شرکت در مراسم عروسی و عزا را ادامه می‌دهند و الان نتایج آن را داریم می‌بینیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: تاکنون ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۸۵۲ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۱۸۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۵۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون دو میلیون و ۹۸ هزار و ۹۸۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار