امام جمعه یزد: محورهای سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه نمایندگان مجلس شود

یزد(پانا) - امام جمعه یزد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس گفت محورهای سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه نمایندگان مجلس شود.

کد مطلب: ۱۰۹۸۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد: محورهای سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه نمایندگان مجلس شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس اظهار کرد: سخنرانی ایشان 14 محور بسیار مهم داشت که باید حتما نمایندگان در این محورها با جدیت ورود و بر اساس هر یک از این موارد گروه‌های کارشناسی و تخصصی تشکیل داده و در جهت عمل به آن اقدام کنند.
وی تصریح کرد: گرانی‌ها، مسائل مسکن و ارز، مشکلات فرهنگی و مباحث مختلف دیگری که امروز در جامعه ما وجود دارد باید در برنامه‌های دولت و نمایندگان به صورت ویژه وجود داشته باشد و در راستای رفع آن اقدام کنند.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مدیریت نظام پولی و مالی، عدم وابستگی به نفت، ازدواج جوانان، رفع مشکلات بیکاری و مدیریت فضای مجازی از جمله مباحثی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته بود.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه حوزه‌های مختلف در جامعه نیازمند تحولاتی است گفت: علاوه بر اینکه ما در حوزه آموزش و تربیت در کشور باید تحول قوی ایجاد کنیم، در سیستم‌های مرتبط با فعالیت دولت و مجلس هم باید سعی کنیم با ایجاد تحول و رفع مشکلات، زمینه پیشرفت همه جانبه کشور را فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در جهش تولید هم به صورت ویژه به این تحول نیازمندیم و حتما باید مسئولان در حوزه تولید و کارآفرینی با ایجاد تحول زمینه رفع مشکلات صنایع و بخش خصوصی را فراهم کنند.
وی با اشاره به بالارفتن سن ازدواج گفت: امروز متاسفانه در این حوزه مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و مسئولان و خانواده‌ها باید به صورت جدی به این موضوع ورود کنند و علاوه بر اینکه رفع مشکلات و موانع پیش روی جوانان برای ازدواج از مهمترین مسئولیت‌های مدیران است، خانواده‌ها هم وظیفه دارند زمینه‌ساز ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: خانواده‌ها باید مهریه‌ها و جهیزیه‌ها را بسیار سبک و آسان بگیرند و از برگزاری مراسم‌های مجلل و پر هزینه‌ای که بعضا سبب ایجاد مشکلات بسیاری پس از ازدواج می‌شود پرهیز کنند.
ناصری یزدی به در پیش بودن شهادت امام جواد(ع) و محرم الحرام اشاره کرد و افزود: موضوع بسیار مهم این است که حتما مجالس عزاداری و نوحه‌خوانی برگزار شود اما حتما باید رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را انجام دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: حتما نیازی نیست مجالس روضه با جمعیت‌های بالا برگزار شود بلکه در این ایام می‌توانیم تعداد مجالس را بسیار بیشتر کنیم ولی در هر مجلس روضه افراد کمتری حضور داشته باشند و حتی می‌توان مراسم‌های عزاداری خانوادگی در منزل و با اعضای همان خانواده برگزار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار