عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

نمایندگان مجلس آماده رفع موانع آموزش و پرورش هستند

قزوین (پانا)- عضو کمیسیون تلفیق مجلس از آمادگی نمایندگان برای برطرف سازی موانع بر سر راه آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس آماده رفع موانع آموزش و پرورش هستند

رجب رحمانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، با اشاره به نقش مهم و اساسی آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: آموزش و پرورش گسترده ترین نهاد کشور است که وظیفه خطیر تعلیم و تربیت و رسالت عظیمی عهده دار است.

وی با بیان اینکه رسیدن به شکوفایی اقتصادی و فرهنگی نیازمند توجه ویژه مسئولین به نقش و جایگاه رفیع و با افتخار آموزش و پرورش است، تأکید کرد: لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش همفکری و کمک همه دستگاه‌ها و بخشهای استان در زمینه های مختلف است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نقش آموزش و پرورش به عنوان مشخص کننده مسیر انسان ها به سمت تعالی و اخلاق، گفت: به صورت کلی زیربنای تحول و تثبیت اخلاق در جامعه اهمیت دادن به نقش آموزش و پرورش است و باید متولیان امر با بهره گیری از امکانات این مسیر را به طور صحیح علامت گذاری کرده و برای تحقق برنامه ها به منظور رسیدن به مقصد همراهی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌تاکستان در مجلس شورای اسلامی، آمادگی نمایندگان در رفع موانع بر سر راه آموزش و پرورش را اعلام و اظهار کرد: نمایندگان بنا بر اهمیت موضوع، آمادگی همفکری و همکاری در حل مسائل آموزش و پرورش برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین را دارند.

اصغری در این نشست صمیمی با ارائه گزارش از نتایج کارگروه مشورتی تحول و بهسازی در آموزش و پرورش استان قزوین، گفت :با نگاه خردمندانه، برنامه محور و اخلاق مدار در این مقطع حساس به دنبال آن هستیم تا بینش‌ها و نگرش ها را نسبت به جایگاه آموزش و پرورش تغییر دهیم و بتوانیم اهداف تاکید شده در سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: رسیدن به نتایج مطلوب و تحول آفرین در محور آموزش و پرورش نیازمند برنامه‌ریزی و ترسیم نقشه راه است و باید نگاه ما در این حوزه تخصصی و علمی و به ویژه به دور از شعار زدگی باشد.

وی افزود: همه باید به این باور برسند که رسالت اصلی آموزش و پرورش تولید نیروی انسانی توانمند است و سرمایه‌گذاری در آن در بلند مدت نتایج بسیاری برای آینده کشور و جامعه به همراه خواهد داشت.

اصغری با اشاره به اینکه فرآیند انتصابات درآموزش و پرورش بر مبنای صلاحیت، شایستگی‌ها و توانمندی‌های لازم افراد خواهد بود، گفت: مدیرانی که در جایگاه مدیر آموزش ‌و پروش شهرستان یا مناطق مستقر می‌شوند به دور از نگاه جناحی و سیاسی تنها بر مبنای ویژگی های تخصصی و عملکرد علمی آنها خواهد بود، بدیهی است انتخاب براساس وضعیت شایستگی ها تضمین کننده کیفیت در اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی را فراهم خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار