رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

آیا توافق «پادگان 06» منتفی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره ابهاماتی که در زمینه توافق «پادگان 06» ایجاد شده است، توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آیا توافق «پادگان 06» منتفی می‌شود

پروژه تعیین تکلیف پادگان 06 سال‌های قبل کلید خورد و قرار بود برج های سربه فلک کشیده زیادی در این 50 هکتار ساخته شود؛ اما با روی کار آمدن پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران، ماجرا تغییر کرد. وی زمانی که به عنوان کاندیدای صندلی سبز شهرداری تهران به بیان برنامه‌های خود می‌پرداخت اعلام کرد می‌خواهد درهای پادگان 06 را به عنوان یک بوستان عمومی به روی مردم تهران باز کند. اخیرا آیین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان ۰۶ به فضای سبز شهری برگزار شد تا مفاد تفاهمنامه ارتش و شهرداری تهران اجرا شود اما در هفته‌ای که سپری شد محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از منتفی شدن تفاهمنامه ارتش و شهرداری درخصوص پادگان 06 به دلیل اعتراض اعضای شورا خبر داد. البته پس از اظهارات محسن هاشمی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد که منتفی شدن توافق پادگان ۰۶صحت ندارد.

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا درباره زمزمه‌های منتفی شدن توافق «پادگان 06» گفت: «یکی از اقدامات خوب مدیریت شهری و شورای پنجم، پیگیری انتقال پادگان‌ها از محدوده شهری است که پادگان مذکور نیز با مساحت قریب به 50 هکتار که بسیار ارزشمند است از جمله این موضوع است. ارتش نیز در این توافق بسیار همکاری کرده و توافق کرده است که طبق قائده 30 - 70، هفتاد درصد از مساحت این پادگان را در اختیار شهر و شهروندان قرار دهد تا به عنوان فضای عمومی و سبز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.»

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: «طبق توافق مذکور، قرار شد 30 درصد از مساحت پادگان در اختیار ارتش باشد که این توافق اقدام ارزنده‌ای است و باید تلاش کنیم که ارتش را مطمئن کنیم که مدیریت شهری نسبت به تعهداتی که می‌دهد ثابت قدم است و به تعهدات خود عمل می‌کند.»

وی تاکید کرد: «باید به واسطه اتفاق خوبی که صورت گرفته اطمینان لازم را در توافق پادگان 06 برای ارتش ایجاد کنیم. منتهی برخی اعضای شورای شهر تهران به موضوع بارگذاری که قرار است در آنجا اتفاق بیفتد، نگرانی دارند که قابل بررسی و پیگیری است. می‌توان در این زمینه با ارتش به توافقاتی رسید که اگر در نقاط دیگری زمین دارند، امتیاز بارگذاری را به آنجا منتقل کنند و بارگذاری در پادگان را به حداقل برسانند به طوری که با بافت آنجا نیز نامتجانس نباشد اما اینکه اقدامی صورت بگیرد یا نبود اطمینان در ارتش ایجاد شود یا ارتش عملا بخواهد موضوع را منتفی کند کار قشنگی نیست.»

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه خروج پادگان‌ها از شهر دستور مقام معظم رهبری است، گفت: «طبیعی است که ارتش هم ملزم است که این کار را انجام دهد منتهی باید کمک کرد که موضوع بُرد بُرد باشد و ارتش هم بتواند نیازهای خود را تامین کند و از طرفی شهر هم به ارزش افزوده دست پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار