رییس کل محاکم عمومی و انقلاب زنجان در دیدار با معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان:

استفاده ابزاری برخی زوجین از طلاق برای اخذ معافیت خدمت سربازی فرزندان

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب  در دیدار با معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان  که در دادگستری شهرستان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از زوجین با استفاده ابزاری از طلاق در صدد اخذ معافیت از خدمت مقدس سربازی برای فرزندان خود هستند اعلام کرد به منظور جلوگیری از تداوم این روند باید دادگاه های خانواده دقت لازم در درخواست طلاقهایی که زوجین دارای فرزند مشمول خدمت نظام وظیفه بوده را داشته و تذکرلازم به زوجین مبنی بر عواقب و آثار سوء استفاده احتمالی از طلاق را گوشزد کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
استفاده  ابزاری برخی زوجین  از طلاق برای اخذ معافیت خدمت سربازی فرزندان

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، یار محمدی با بیان اینکه معمولا برخی افراد در جهت اخذ معافیت فرزندان دادخواست های خود را در قالب طلاق توافقی مطرح می کنند ادامه داد: مسئولین نظام وظیفه در خصوص درخواست معافیت با استناد به طلاق توافقی نگاه تردیدی داشته و موضوع را به دقت بررسی و پس از صدور معافیت نیز والدین فرد مذکور را رصد کرده تا در صورتیکه مشخص شود زوجین همچنان به زندگی مشترک ادامه می دهند نسبت به پیگیری موضوع نسبت به ابطال معافیت و تعقیب والدین و فرد مشمول اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امروز کمبود سرباز وظیفه درکشور ملموس بوده چرا که معرفی مشمولین غایب به مرجع قضائی و صدور حکم متناسب در جهت اجبار آنها به انجام خدمت سربازی در رفع این کمبود موثر خواهد بود.
در ادامه دیدار عباسی معاونت وظیفه عمومی فرماندهی استان زنجان نیز بر پیگیری موارد اخذ معافیت به لحاظ طلاق تاکید و اعلام کرد: ارائه اطلاعات دقیق توسط مراجع قضائی به نظام وظیفه در این خصوص موجب جلوگیری از رواج اخذ معافیت خواهد شد.

وی همچنین از اقدامات دستگاه قضائی درخصوص رسیدگی به بزه غیبت از خدمت نظام وظیفه تشکر و بیان کرد: مداومت بر اجرای این روند موجب افزایش تعداد سربازها و پیشگیری از غیبت ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار