در جلسه شورای عالی عتف مطرح شد

بررسی وضعیت عرضه و تقاضای فناوری در کشور

تهران (پانا) - دبیر کل شورای عالی عتف از بررسی وضعیت عرضه و تقاضای فناوری در کشور در صد و نود و یکمین جلسه این شورا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی وضعیت عرضه و تقاضای فناوری در کشور

مسعود برومند در صد و نود و یکمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با بیان اینکه ۳ بحث در جلسه شورای عالی عتف بررسی شد که از جمله آن می‌توان به اتصال عرضه و تقاضا فناوری در کشور اشاره کرد، گفت: چگونگی تهیه و تدوین برنامه‌های علم و فناوری و نوآوری استانی در جلسه شورای عالی عتف مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود چگونه می‌توانیم این برنامه‌ها را در فرایند تدوین برنامه‌های ملی پژوهش و فناوری کشور مخصوصا برای برنامه هفتم به کار بگیریم.

دبیر شورای عالی عتف افزود: دل‌نگرانی‌هایی در زمینه دقیق بودن خروجی‌های برنامه‌های ملی پژوهش و فناوری کشور وجود داشت، در این راستا مقرر شد نتایج تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط استان‌ها صورت گرفته و آنچه از سوی دستگاه‌ها فراهم می‌شود، در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد تا اولوبت‌های آن مشخص شود. بند (ح) تبصره ۹ در شورای عالی عتف مورد بررسی قرار گرفته و تغییرات لازم در این زمینه بررسی شد.

وی همچنین به طرح «تاپ» اشاره کرد و گفت: این طرح از سوی وزارت صمت برای ایجاد یک فضا ‌و بستر عرضه و تقاضا برای اجرای پروژه‌های فناورنانه مبتنی بر نیازهای شرکت‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است. چالش‌هایی در راستای اجرای موافقت‌‌آمیز طرح تاپ وجود دارد که با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد جلسه‌ای فوق‌العاده تا ۲ هفته آینده تشکیل شود تا بتوانیم پیشنهادات خود را در قالب مصوبه برای ارائه به شورای عالی عتف آماده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار