مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: ضرورت نهادینه شدن فرهنگ شهیدسلیمانی ومقاومت درمدارس استان

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت:درشرایطی که ایران اسلامی ازهمه طرف موردهجمه نظام سلطه قرار گرفته و دشمنان سعی در مسخ فرهنگی جوانان این سرزمین دارند؛ انتقال ارزش های دفاع مقدس،نهادینه شدن فرهنگ شهید سلیمانی و توسعه فرهنگ مقاومت ضروری است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: ضرورت نهادینه شدن فرهنگ شهیدسلیمانی ومقاومت درمدارس استان

محمد علی واقعی در حاشیه ی گردهمایی مشترک معاونین پرورشی و فرهنگی استان با مقام عالی وزارت و تشریح برنامه های سال ۹۹؛که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر فعالیت بیشتر حوزه پرورشی در فضای مجازی و شبکه شاد تأکید کرد.
او، با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی سریع، صریح و به موقع در خصوص تحولات و برنامه های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین، اظهار کرد: یکی از راه هکارهای تحقق این مهم توجه به خبرنگاران جوان و توسعه ی شبکه خبرگزاری پانا در خراسان جنوبی است.
مدیر کل آموزش و پرورش لازمه دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت در حوزه پرورشی و فرهنگی را هدف گذاری صحیح برنامه ها دانست و عنوان کرد: مسئولیت اجرای 20 درصد برنامه های آموزش و پرورش برعهده معاونت پرورشی است که بر این اساس 253 فعالیت برای 51 برنامه طراحی، و به شهرستان ها ابلاغ شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد : در حال حاضر برنامه هایی همچون،طرح نماد، یاریگران زندگی، توسعه فرهنگ شهید و شهادت، برگزاری اجلاسیه‌های نماز، جشنواره زندگی به سبک روح‌الله، حمایت از کالای ایرانی و بیانیه گام دوم انقلاب، جشنواره فرهنگی هنری از برنامه‌های مختلفی هستند که در حوزه ی معانت پرورشی استان به صورت مستمر اجرا می شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اعزام بیش از 102 هزار نفر روز از دانش آموزان دخترو پسر استان به اردوهای علمی، سیاحتی و زیارتی در سال گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: یکی از مهم ترین اردوهایی که در حوزه معاونت پرورشی خراسان جنوبی برگزار می شود و مورد استقبال دانش آموزان نیز است اردوهای راهیان نور است که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس صورت می گیرد و در این راستا همه ساله به طور میانگین بیش از 7 هزار و 80 نفر روز به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری اردوهای یک روزه شمیم نور برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول در شرایط عادی خبر داد و یاد آور شد: این اردوها به منظور آشنایی دانش آموزان با ارزشهای والای انقلاب اسلامی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارزشهای هشت سال دفاع مقدس، شهدای ترور و مدافعان حرم برگزار می شد ولی به دلیل شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان، برگزاری تمامی اردوها لغو شده است.
او، با اشاره به مشارکت 142 هزار نفر رشته دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی استان در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری و رشد 10 درصدی استقبال دانش آموزان از این مسابقات، افزود: بیش از 10 دانش آموز دختر و پسر در جشنواره سی و هفتم موفق به کسب رتبه های اول تا سوم کشور شدند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به راه اندازی و تجهیز 16 دار القرآن در شهرستان ها و مناطق استان، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 5 هزار قرآن آموز در ترم تابستانه ثبت نام کرده و از طریق فضای مجازی و به صورت غیر حضوری آموزش می بینند.
واقعی بر فعالیت بیشتر مربیان و معاونین پرورشی در فضای مجازی تأکید کرد و اضافه کرد: در شرایط کرونا آموزش به سمت فضای مجازی حرکتکرد ؛ از این رو مربیان و معاونین پرورشی نیز با پشتیبانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل باید با ایجاد گروه ها و کانال ها، فعال شدن دارالقران ها در فضای مجازی و تولید محتوا، جشنواره در این فضا پررنگ تر از همیشه فعالیت داشته باشند و از ظرفیت این حوزه استفاده کنند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با بیان این مطلب که امسال در حوزه ترویج فرهنگ نماز برنامه ریزی ها با 3 رویکرد و محوریت مسجد، مدرسه، منزل و خانواده است؛ از ابلاغ برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شهرستان ها و مناطق خبر داد و تشریح کرد: موضوع نماز و ترویج فرهنگ، دستاوردهای دفاع مقدس بزرگترین ذخایر اخلاقی، رفتاری و معنوی است که باید این سرمایه های ارزشمند را بازآفرینی و به به نسل آینده ساز انقلاب منتقل کرد.
فرایند تدوین لباس فرم ابلاغ می‌شود
او، از تدوین موضوع لباس فرم مدارس در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و تأکید کرد: فرایند لباس فرم دانش آموزشی طی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مورد بسته تحولی مطرح کرد: در این مورد ، دو بسته و ۵برنامه داریم که ارتقای مهارت‌های اجتماعی در قالب طرح نماد و طرح یاریگران زندگی، توسعه نقش پذیری دانش‌آموزان با استفاده از مجلس دانش‌آموزی از جمله آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار