برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص ارائه آموزش ایمنی در مدارس خراسان رضوی

مشهد(پانا)- جلسه هم اندیشی در خصوص آموزش ایمنی در مدارس با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان، نمایندگان سازمان آتش نشانی مشهد و نمایندگان ادارات داخلی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص  ارائه آموزش ایمنی در مدارس خراسان رضوی

علی محمد یونسی مدیر سازمان دانش آموزی استان در ابتدای این جلسه گفت: آموزش یکی از با اهمیت ترین مسائل برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن یک موضوع در جامعه است و بهترین بستر آموزش و پرورش و بهترین جامعه هدف برای آموزش دانش آموزان هستند.
وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی سالها تجربه برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس را در پرونده کاری خود دارد و در این زمینه با دستگاه های مختلف از جمله آتش نشانی ارتباط و همکاری خوبی داشته است.
یونسی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس مسئول اصلی و نهایی مدارس هستند و برای اجرای برنامه مختلف در کف مدرسه باید نظر مدیران جلب شود و هماهنگی های لازم ستادی برای ورود کارشناسان دستگاههای دیگر مانند آتشنشانی به مدارس صورت پذیرد.

سید مهدی میر انوری مسئول آموزش مدارس سازمان آتشنشانی مشهد در ادامه به تشریح طرح آموزش ایمنی در مدارس پرداخت و بر لزوم ارائه آموزش های ایمنی برای شهروندان تاکید کرد.

وی گفت: رویکرد سازمان آتشنشانی در این دوره مدیریتی بیشتر به سمت کیفیت بخشی و غنی سازی آموزش های ایمنی برای شهروندان است.

در این جلسه توافق شد تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد برای همکاری دوجانبه در دو حوزه ایمن سازی مدارس و ارائه آموزش های ایمنی در مدارس تنظیم و امضا شود. دستور العمل جامعی برای ارائه آموزش های ایمنی در مدارس تنظیم شود و هیچ هزینه ای به مدرسه تحمیل نشود.

همچنین برای مدیران و مربیان مدارس دوره های ویژه ای برگزار و برای مخاطبین آموزش های ایمنی گواهی پایان دوره صادر شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز نسبت به تولید محتوای آموزشی برای ارائه در فضای مجازی نیز اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار