هم‌اکنون در حال انجام است

افتتاح ۲۰ طرح‌ آب و برق هرمزگان توسط رئیس‌جمهوری

تهران (پانا) - در هفته یازدهم پویش الف ب ایران (آب برق ایران) افتتاح ۲۰ طرح آب و برق استان هرمزگان هم‌اکنون با حضور رئیس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۲۰ طرح‌ آب و برق هرمزگان توسط رئیس‌جمهوری

این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۷۰۰ میلیارد تومان، شامل طرح افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس به ظرفیت ۱۱۵ مگاوات، واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات، آبرسانی به شهرستان بشاگرد و سامانه نمکزدایی (آب شیرینکن) بندرعباس، هفت طرح توزیع و انتقال نیروی برق، هفت طرح توزیع شبکه فشار ضعیف، طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه «شمیل» و سه هزار هکتار از شبکه دشت «میناب» و شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل و نیز طرح تامین و انتقال آب شهرک صنعتی میناب (فیروز) است.

با بهره‌برداری از سامانه نمکزدایی (آب شیرینکن) بندرعباس، ۹۰ هزار نفر از خدمات این آب شیرین کن در فاز اول بهره مند می‌شوند. این آب شیرین کن, ۲۰ هزار مترمکعب در ثانیه آب شیرین تولید می‌کند و مابقی فاز‌های آن نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

در طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد هم، آب سد جگین در مسیر ۸۱ کیلومتری، آب را ۹۰۰ متر پمپاژ خواهد کرد و به این شهرستان می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار