معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

توزیع به موقع کتاب های درسی، پایه فعالیت های آموزشی و پرورشی است

سنندج(پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی را بسیار مهم دانست و اعلام کرد زیرساخت و پایه فعالیت های آموزشی و پرورشی، توزیع کتاب های درسی است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع به موقع کتاب های درسی، پایه فعالیت های آموزشی و پرورشی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، نشست هماهنگی و برنامه ریزی کتب درسی صبح امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان، مسئول اداره تدارکات و پشتیبانی اداره کل، معاونین پشتیبانی نواحی یک و دو سنندج و سایر اعضا در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

نظام مرادی در این نشست توزیع کتب درسی را کاری بسیار مهم و حساس دانست و گفت: زیرساخت و فونداسیون کار آموزش در آموزش و پرورش توزیع به موقع کتب درسی است.

مرادی با بیان اینکه هرگونه سهل انگاری و تاخیر در فرایند سفارش و توزیع کتب درسی مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد؛ اظهار کرد: باتوجه به شروع زودهنگام سال تحصیلی جدید، ضرورت دارد در فرصت 20 روزه باقیمانده تمهید مقدمات لازم برای انجام این کار صورت گیرد.

وی از کسب رتبه هفتم کشوری در ثبت سفارش و تهیه کتاب های درسی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی براساس گزارش لحظه ای ار سامانه کتب درسی خبر داد و گفت: تا کنون برای تعداد 216 هزار و 313 نفر از دانش آموزان استان براساس ثبت سفارش کتاب تهیه و در انبار مرکزی موجود است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه پیش بینی می شود 315 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در سطح استان وارد کلاس های درس شوند؛ گفت: تاکنون در مجموع دو میلیون و 65 هزار و 605 جلد کتب درسی در دوره های مختلف وصول شده و هنوز در دوره ابتدایی 25 درصد و سایر دوره ها 20 درصد کتب به علت عدم چاپ و... وصول نشده است.

وی ادامه داد: تا این لحظه در دوره ابتدایی 770 هزار و 888 جلد، مدارس استعدادهای درخشان سه هزار و 123 جلد، دوره آموزش متوسطه اول 807 هزار و 456 جلد، دوره متوسطه دوم 345 هزار و 255 جلد و فنی حرفه ای و کاردانش نیز 138 هزار و 883 جلد کتاب درسی سفارش و وصول شده است.

مسئول کارگروه تعمیر و تجهیز پروژه مهر استان به شیوه نامه شفاف تهیه و توزیع کتب درسی اشاره کرد و گفت: در طول این ایام بازدیدهایی توسط معاونین آموزشی اداره کل از انبار مرکزی انجام شده و یکی از دستور کارهای پروژه مهر استان نیز به موضوع کتب درسی اختصاص یافته است.

وی در ادامه توصیه های به کلیه دست اندر کاران و مسئولین توزیع کتب درسی در سطح استان داشت و دقت در تهیه و توزیع کتب درسی، تمهید مقدمات لازم برای توزیع کتب درسی، مجاب کردن مدیران مدارس برای اهتمام ویژه در سفارش و توزیع کتب درسی و... از مهم ترین این توصیه ها برشمرد.

مرادی در پایان از اولیا دانش آموزان و مدیران مدارس خواست که در فرصت باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، ایام باقیمانده را غنیمت شمرده و نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی حداکثر تا پایان 20 مرداد ماه اقدام کنند تا در سال تحصیلی جدید بدون هیچ گونه دغدغه ای دانش آموزی بدون کتاب در سر کلاس های درس نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار