در اولین جلسه هماهنگی مرحله دوم رزمایش کمک مومنان؛

کاظمی: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه 30 میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که با طراحی پویش‌ها و مسابقات فرهنگی30 میلیارد تومان کمک مومنانه از سمت گروه‌های جهادی برای کمک به خانواده‌های نیازمند جمع آوری کردیم.

کد مطلب: ۱۰۹۸۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه 30 میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سردار مطهری در اولین جلسه هماهنگی ستاد مرکزی مرجله دوم رزمایش کمک مومنانه که در محل سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع واقع در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: به فضل الهی در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه توانستیم در دو بخش تعامل هم افزایی معاونت پرورشی و فرهنگی و تعامل هم افزایی سازمان مدارس مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بسیج کشور کار را به طور مناسب پیش ببریم.

مطهری افزود: در بخش اول با همکاری معاونین پرورشی در سراسر کشور موفق به فعال کردن10 هزار مدرسه در این طرح شدیم و در بخش کمک‌های مومنانه مدارس غیردولتی هم بیش از 5 میلیارد تومان صرفا به صورت کمک نقدی جمع آوری شد و به خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.

وی با توجه به ادامه دار بودن ویروس کرونا در کشور گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌های فرهنگی درگیر بیماری کرونا شده‌اند و از این ویروس آسیب دیده‌اند، تصمیم داریم مرحله دوم کمک مومنانه را با اولویت کمک به خانواده بزرگ آموزش و پرورش شروع کنیم و در این مورد بخشنامه‌ای را در تاریخ 25 خردادماه به استان‌ها ابلاغ کردیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به اینکه هنوز هیچ گزارشی از فعالیت انجام شده در استان‌ها در مورد مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه دریافت نشده است، گفت: برای دریافت بازخورد از بخشنامه‌های ارسالی و روند انجام کار در استان‌ها لازم است در هر پایگاه ستادی یک کارگروه جهادی تشکیل شود که ضمن جمع آوری و ارائه گزارش به ستاد به جذب مشارکت مردمی برای این حرکت مومنانه ملی شود و قادر باشد ظرفیت کمک‌های مومنانه در داخل ستاد را به سمت مناطق کم برخوردار سوق دهد. برای به نتیجه رسیدن این تصمیم، مرکز روابط عمومی هم در ستاد و تمام استان‌ها و مناطق باید عضو ستادمرکزی بسیج شود.

در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه 30 میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری شد

در ادامه جلسه علیرضا کاظمی، اظهار کرد: بسیج فرهنگیان مسئول اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان‌ها است و باید در مورد روند انجام کار در استان‌ها گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه تاکید بر همکاران فرهنگی است، ادامه داد: اجرای این طرح نیاز به انسجام دارد و لازم است برای اجرای دقیق آن روحیه عملی و جهادی را در وزارتخانه و ادارات و حتی در سطح مدرسه تقویت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: با توجه به زمان تعطیلی مدارس به معلمان و دانش‌آموزان دسترسی نداریم که پیشنهاد می‌شود در این مورد برای دسترسی به همکاران فرهنگی در تمام زمان‌ها گروهی در شبکه شاد ایجاد شود.

کاظمی با اشاره به اینکه در انجام مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در آغاز ماه مبارک رمضان گروه های جهادی دانش‌آموزی با محوریت ستاد و تشکل‌های دانش‌آموزی تشکیل شده بود، اذعان کرد: درآن زمان توانستیم با طراحی پویش‌ها و مسابقات فرهنگی30 میلیارد تومان کمک مومنانه از سمت گروه‌های جهادی برای کمک به خانواده‌های نیازمند جمع آوری کنیم و در مرحله دوم قصد داریم پویش هایی با عنوان هر کاسب یک دانش‌آموز و یا هر پزشک یک دانش‌آموز را راه‌اندازی کنیم تا به وسیله آن علاوه بر دستگیری از دانش‌آموزان بی بضاعت بتوانیم یک فرهنگ سازی در بدنه جامعه انجام دهیم.

در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده می‌کنیم

در ادامه علی باقرزاده اظهار کرد: خوشبختانه بسیج از اعتماد و سرمایه اجتماعی عمومی برخوردار است ولی برای پایدار بودن این اعتماد لازم است به خیران اطمینان دهیم که مبالغ اهدا شده را در چه قسمت‌هایی خرج می‌کنیم به همین منظور باید فرم‌هایی را در قبال دریافت مبالغ اهدایی به فرد اهدا کننده تحویل دهیم و گزارشات را به صورت مستند از طریق شبکه‌های ملی و صدا و سیما به آنها برسانیم.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: در کارهای مومنانه بانوان به نسبت از آقایان پیش قدم تر هستند درحالی که تعداد آقایانی که در بسیج مسئولیت دارند بیشتر از خانم‌ها است و باید قادر باشیم از ظرفیت بانوان در این مورد استفاده کنیم تا به بهره وری بیشتر برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار