رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خبر داد:

آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به تعویق افتاد

زنجان (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان از تعویق آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به تعویق افتاد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان از تعویق آزمون تیزهوشان خبر داد و گفت: در شرایط فعلی همه ما موظف هستیم به فرامین ستاد ملی مقابله به کرونا عمل کنیم. علی رغم اینکه همه برنامه ریزی‌ها انجام شده بود و ما نیز مایل بودیم که آزمون برگزار شود ولی به جهت تاکیدی که ستاد ملی مقابله با کرونا داشت اعلام شد که این آزمون نیز برگزار نشود و ما هم پذیرفتیم.

وی ادامه داد: احتمالا آزمون تیزهوشان سال ۹۹ با تأخیر دو هفته‌ای برگزار شود، ‌آن هم به شرطی که شرایط کشور اجازه دهد، ‌آزمون را برگزار خواهیم کرد.

مهاجرانی گفت: زمانی که از نظر ما مطلوب است با در نظر گرفتن تاخیر دو هفته‌ای روز دهم مرداد ماه برگزار خواهد شد و امیدواریم که تا دوهفته دیگر شرایط کشور برای برگزاری این آزمون مهیا شده باشد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: هر چه که ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید صرفا برای حفظ سلامتی مردم و کم شدن بار کاری کادر درمان است از این رو آزمون ما نیز دو هفته به تاخیر افتاد.

وی افزود: در شرایط غیر عادی است که باید به صورت ویژه و فوق‌العاده کار کنیم و اکنون نیز شرایط کشور ویژه است.باید تا جایی که ممکن است کارها را موازی پیش ببریم تا بتوانیم زمان بخریم،‌ همه تلاش ما و همکاران ما این است که یک آزمون با سلامت کامل و حداقل نارضایتی برگزار کنیم.

مهاجرانی گفت:حدود ۳۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند و احتمالاً به جهت نگرانی که وجود دارد تا الان حدود ۶۰ درصد از والدین و دانش آموزان برای تکمیل فرایند ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کردند از این رو تعداد ۲۱۰ هزار نفر در نهایت با هم رقابت می‌کند.

وی در خصوص برگزاری المپیادهای علمی گفت: المپیادهای علمی هم اکنون در حال برگزاری است و امروز و فردا روزهای آخرالمپیادهای ما است.

المپیادهای جهانی به صورت مجازی برگزار می‌شود و همچنین المپیاد فیزیک به صورت کامل از سوی کشور میزبان لغو شده است ولی آزمون‌های شیمی، کامپیوتر، ریاضی و زیست شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود. طبیعتا قسمت عملی المپیادها حذف می‌شود و فقط المپیاد نجوم مانده که منتظر اعلام نظر کمیته جهانی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار