۳۴ مرکز بهداشت لرستان در زمینه کرونا خدمات رایگان می‌دهند

خرم آباد (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد ۳۴ مرکز بهداشت در این استان در زمینه بیماری کرونا به مراجعه‌کنندگان خدمات رایگان ارایه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
۳۴ مرکز بهداشت لرستان در زمینه کرونا خدمات رایگان می‌دهند

به گزارش ایرنا، علی اکبر یاراحمدی عنوان کرد : مردم می توانند در صورت نیاز به انجام تست بیماری به این اماکن که به مراکز درمانی ۱۶ ساعته و شبانه‌روزی استان معروف هستند، مراجعه کنند.

به گفته وی از ۳۴ مرکز ۱۶ و ۲۴ ساعته در استان ۱۴ واحد شهری و مابقی روستایی هستند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات کرونا در این مراکز رایگان است، تصریح کرد: هزینه آزمایش (پی سی آر) با نرخ آزاد ۵۸۰ هزار تومان است که در آیین مراکز به صورت رایگان انجام می شود.

وی ادامه داد: افرادی که دارای بیماری های زمینه ای و یا پرخطر هستند و آن دسته از شهروندانی که علایم و شرایط ابتلا به کرونا را دارند در این مراکز نمونه گیری می شوند که با توجه به افزایش حجم مراجعات، تعداد مراکز ۱۶ ساعته نیز افزایش یافته است.

یاراحمدی افزود: چنانچه فرد علائم یا بیماری زمینه‌ای داشته باشد، حتما از او تست گرفته می‌شود و اگر علائم وخیم مشاهده شود باید به بیمارستان انتقال یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص سامانه ۴۰۳۰ نیز گفت: مردم می تواند برای اطمینان از عدم ابتلا به کرونا با این سامانه تماس گرفته و شرایط عمومی خود را اطلاع دهند که این مشخصات ثبت شده و با آنها تماس گرفته می شود تا از سلامت آنها اطمینان یابیم.

یاراحمدی اضافه کرد: همزمان با رفع برخی محدودیت های کرونا، سهل انگاری جای این شیوه نامه ها را گرفت و مردم به تصور غلط کنترل بیماری به عادات قبل خود بازگشتند و همین امر موجب رسیدن استان به وضعیت قرمز و هشدار شد.

تست پی سی آر چیست؟ تکنسین یک سوآب پنبه ای ۱۵ سانتی متری را درون هر دو طرف بینی شما قرار داده و آن را برای حدود ۱۵ ثانیه حرکت می دهد، این حرکت درد نخواهد داشت ولی ممکن است باعث احساس ناراحتی شود. سپس سوآب را به یک آزمایشگاه جهت آزمایش مواد داخل بینی می فرستند.

تا روز ۲۴ تیرماه ۶ شهر از شهرهای۱۱ گانه لرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و مابقی نیز زرد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار