استاندار کرمانشاه:

فرهنگ جهادی؛ پدیدآوردن فرصت‌ها از دل تهدیدهاست / کشاورزی می‌تواند تبدیل به الگویی برای جهش تولید در دیگر حوزه‌ها شود

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه در نشست هماهنگی "همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید" که قرار است با محوریت بخش کشاورزی برگزار شود؛ اظهار داشت: حضور آیت الله علما نماینده محترم ولی فقیه در استان یک نعمت بزرگ است و ایشان خیمه وحدت و محور همدلی هستند و آرامش و وحدت استان ثمره حضور پربرکت ایشان است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ جهادی؛ پدیدآوردن فرصت‌ها از دل تهدیدهاست / کشاورزی می‌تواند تبدیل به الگویی برای جهش تولید در دیگر حوزه‌ها شود

به گزارش اداره استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در این نشست گفت: امام جمعه کرمانشاه با نگاهی ویژه ضرورت برگزاری همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید را دنبال می کنند و در عرصه حمایت از برنامه های جهش تولید پیشگام هستند و بقیه بخش ها نیز تکلیف دارند با تمام توان بسترهای برگزاری باشکوه این همایش را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش، کشاورزی تبدیل به الگویی برای جهش تولید و کار جهادی در دیگر حوزه ها شود و بسترساز افزایش درآمد سرانه کشاورزان و گذار از کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی در استان کرمانشاه شود.

وی کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان معرفی کرد و گفت: کرمانشاه دارای ۹۰۰ هزار هکتار زمین حاصلخیز با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر باران سالیانه است که این یک ظرفیت بسیار مطلوب برای توسعه بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری و شیلات محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه با تقدیر از کارها و فعالیت های مدیر جهاد کشاورزی استان استان اظهار داشت: مهندس حاتمی برنامه های بسیار خوبی را برای توسعه کشاورزی استان تدوین کرده و آن ها را به خوبی دنبال می کند.

بازوند در بخش دیگری از اظهاراتش فرهنگ جهادی را موتور محرکه جهش تولید دانست و گفت: فرهنگ جهادی ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب امام حسین (ع) دارد و این فرهنگ در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و بحران های اخیر مانند زلزله، سیل، تحریم های ظالمانه و بحران اخیر کرونا بسیار کارساز و گره گشا بوده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه عنوان کرد: کار جهادی لازمه‌ی فرهنگ جهادی است و کار در واقع عنصر اصلی تولید و توسعه محسوب می شود و دستیابی به پیشرفت نیازمند یک کار شبانه روزی مداوم است.

وی تاکید کرد: فرهنگ جهادی یعنی پدید آوردن فرصت ها را از دل تهدیدها و مدیران ما باید با این رویکرد حرکت کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین جذب سرمایه های جدید را یکی از الزامات جهش تولید دانست و گفت: هرگونه جهش در اشتغال و تولید نیازمند سرمایه گذاری است و استان کرمانشاه برای تحقق این مهم نیازمند ۲۰‌ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید است.

بازوند هنچنین تسهیل گری مدیران را یکی دیگر از الزامات جهش تولید برشمرد و گفت: مدیران باید این تسهیل گری را به گونه ای انجام دهند که یک کارآفرین حداکثر طی یک هفته مجوزهای لازم را برای سرمایه گذاری دریافت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار