در گفت‌وگو با پانا

سید صالحی: ناکامی‌های سپاهان را از چشم بازیکنان تیم می‌بینم؛ بعضی از بازیکنان در حد نام سپاهان نیستند

هنوز نمی‌دانند پیراهن چه تیمی را بر تن کرده‌اند؛ طوری بازی می‌کنند که انگار قهرمانی‌شان مسجل شده است

تهران (پانا) - مهاجم اسبق سپاهان علت ناکامی‌‎های این تیم در هفته‌های اخیر و دور شدن آنها از جام قهرمانی لیگ برتر را بی‌تفاوت بودن بازیکن‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سید صالحی: ناکامی‌های سپاهان را از چشم بازیکنان تیم می‌بینم؛ بعضی از بازیکنان در حد نام سپاهان نیستند

سید مهدی سید صالحی در گفت‌وگو با پانا درباره بحران نتیجه‌گیری در سپاهان اصفهان و کمرنگ شدن شانس قهرمانی این تیم در فصل جاری لیگ برتر گفت: « سپاهان طی چند سال اخیر و بعد از زلاتکو کرانچار و عبدالله ویسی، شاکله‌اش به هم ریخته بود و امیر قلعه‌نویی توانست این شالکه را برگرداند اما حقیقت این است که در تیم یک سری بازیکن هستند که قدر این پیراهن را نمی‌دانند و متوجه نیستند در چه تیمی با چه تالار افتخار و تاریخی بازی می‌کنند. »

وی ادامه داد:« حرف من این است که در ناکامی‌های سپاهان نهایت مقصر بودن کادر فنی و مدیریت تیم 30 درصد است و 70 درصد بازیکن مقصر است که تیم به این روز افتاده و از قهرمانی دور شده است. امیر قلعه‌نویی امتحانش را از نظر فنی و تمرین پس داده است. البته از این حرف منظورم این نیست که از امیر قلعه‌نویی حمایت کنم اما صادقانه می‌گویم چیزی که من می‌بینم این است که او دارد همه تلاش خود را انجام می‌دهد. وقتی بازیکن در یک بازی چند موقعیت خوب را از دست می‌دهد مربی باید چه کار کند؟ قرار نیست که سرمربی وارد زمین شود و برای تیم گلزنی کند. بله اگر برای تیم بازیکن بزرگ جذب نشده بود می‌توانستیم بگوییم چرا سرمربی بازیکن بزرگ نگرفته اما درد این است که سپاهان خیلی از ستاره‌های لیگ برتر را در اختیار دارد.»

پیشکسوت سپاهان افزود: « باز هم تاکید می‌کنم من علت این ناکامی‌ها را فقط از چشم بازیکن می‌بینم، بعضی از بازیکن‌ها در حد نام سپاهان نیستند. سپاهان از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار باشگاه اول ایران است و بازیکن‌هایی را جذب کرده که خیلی از تیم‌ها دنبال آنها بودند اما بعضی از این بازیکن‌ها واقعا متوجه نشده‌اند که در چه تیمی بازی می‌کنند. حرف این است که سپاهان از نظر بازیکن غنی است و با این بازیکن‌ها باید نتیجه می‌گرفت اما انگار بعضی از این بازیکن‌ها هیچ انگیزه‌ای ندارند و تیم‌های حریف را طوری نگاه می‌کنند که انگار قهرمانی‌شان مسجل شده است. ناکامی‌های بعد از شروع مجدد لیگ برتر به کنار، شما پیش از کرونا را هم نگاه کنید تیم در بازی‌هایی امتیاز از دست داده که آدم تعجب می‌کند. بعد از کرونا هم دیدیم که مقابل سایپا و پارس جنوبی جم چطور امتیاز از دست دادند. »

سید صالحی درباره علت این نوع رفتار از سوی بازیکنان سپاهان را اینگونه ارزیابی کرد: « وقتی بازیکن تمام و کمال قراردادش را دریافت می‌کند دیگر برایش مهم نیست که تیم نتواند قهرمان شود. اگر ابتدای فصل که قرارداد بسته می‌شود بگویند اگر تیم قهرمان نشد 50 درصد قرارداد کسر می‌شود دیگر شاهد بی‌تفاوت بودن بازیکن‌ها نیستیم. موضوع دیگر این است که فردی وجود ندارد که به این بازیکن‌ها گوش‌زد کند که پیراهن چه تیمی را بر تن کرده‌اند. الان شما مجموعه باشگاه سپاهان را نگاه کنید. جای نسل طلایی سپاهان که طی سال‌های اخیر اینقدر قهرمانی آورده کجای این مجموعه است؟ کجای باشگاه سپاهان یکی از بازیکن‌های قدیمی را می‌بینید که حداقل تعصب و غیرت به سپاهان را یاد بازیکن تیم بدهد؟ یک زمانی بازیکن برای رسیدن به پیراهن تیم‌هایی مانند سپاهان، پرسپولیس و استقلال باید زجر می‌‎کشید و زمانی که به پیراهن می‌رسید ارزش آنرا می‌دانست اما الان بازیکن به سرعت وارد تیم می‌شود و برایش مهم نیست که آخر فصل جایگاه تیم کجای جدول باشد. »

وی ادامه داد: « درد سپاهان این است که بزرگ‌ترهای تاریخ سپاهان را کنار تیم قرار نداده‌اند. شما تیم‌های بزرگ را نگاه کنید که چه نقشی برای بازیکنان قدیمی خود که افتخار آورده‌اند قائل می‌شوند. اما در سپاهان چرا نباید امثال محرم نویدکیا، هادی عقیلی و محمود کریمی حضور نداشته باشند که حداقل بازیکن بفهمد در تیمی بازی می‌کند که هر سال شانس قهرمانی بوده است و هوادارش به مدعی قهرمانی بودن عادت کرده است. سپاهان تیمی نیست که در کارنامه‌اش قهرمانی نباشد که با نایب قهرمان شدن بازیکن خوشحال شود و پاداش بگیرد. »

پیشکسوت سپاهان در پایان درباره غیبت پیشکسوتان این تیم گفت: « متاسفانه برخورد محترمانه‌ای با خیلی‌ها نشده است. شما نگاه کنید همین چند سال پیش بازیکن بزرگ سپاهان از فوتبال خداحافظی می‌کند اما باشگاه مراسم که هیچ، حتی یک پیام خشک و خالی هم در سایت رسمی خود نمی‌گذارد. طوری رفتار می‌شود که انگار باشگاه دوست ندارد از نسل طلایی سپاهان کنار تیم حضور داشته باشند. من اگر حرفی می‌زنیم از سر دلسوزی است، چون خودم را سپاهانی می‌دانم. من معرفی شدنم به فوتبال ایران را مدیون سپاهان هستم اما در پاسخ به انتقادهایی که می‌کنیم برخورد خوبی نمی‌بینم. زمانی که بازی می‌کردم کاپیتان تیم بودم بعد از بازی با پرسپولیس از حق سپاهان دفاع کردم و بعد از مصاحبه کاری کردند که از سپاهان بروم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار