شفیع پور: زدودن بیسوادی از چهره جامعه منجر به تعامل سازنده بین افراد جامعه می شود

تهران (پانا) - شفیع پور در جلسه شورای معاونت سواد آموزی اداره کل شهر تهران تلاش درجهت زدودن بی سوادی ازچهره جامعه را فرصتی برای رشد وتوسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وسیاسی درکشور بیان کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور: زدودن بیسوادی از چهره جامعه منجر به تعامل سازنده بین افراد جامعه می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران در جلسه شورای معاونت سواد آموزی اداره کل شهر تهران، شفیع پور با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشورمان 23 تیر ماه روز گفت وگو و تعامل سازنده با جهان نام گذاری شده گفت: گفتگو و تعامل بین انسان ها از آمال واهداف بزرگ پیامبران ومصلحان بشری بودوهست. وی با اشاره به اینکه پایه و اساس گفت و گو به رشد یافتگی معرفتی و توسعه یافتگی فکری انسان ها بستگی دارد . بستر ساز این رشد یافتگی فکری ؛ نظام تعلیم و تربیت هر کشور است و شاخص عینی آن سواد و میزان کیفیت با سوادی افراد آن جامعه است. لذا تلاش در جهت زدودن بی سوادی از چهره جامعه خود می تواند به رشد و توسعه و نهایتا به تعامل سازنده بین افراد جامعه و همچنین به تبادلات، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در داخل کشور و بین ملل و دولت ها کمک کند.

سرپرست معاونت سواد آموزی در ادامه افزود: در حوزه تمدنی و فرهنگی ایران، زیست مسالمت آمیز ،مدارا و تعامل در سرشت فرهنگ آن نهفته بوده و هست و تاریخ گذشته ایران گواهی خوب بر این ادعا است. تجلی گاه این مدارا و تعامل در ادبیات فارسی است، ادبیاتی که بیان کننده احساس و روح ایرانی مسلمان است. میراث داران این گفتمان ، فردوسی ؛ سعدی ، حافظ ، مولانا ؛ عطار نیشابوری. خیام ؛ پروین اعتصامی و سایر شاعران ایرانی هستند ، که آئینه تمام نمای فرهنگ انسان دوستی و گفت و گو و تعامل سازنده هستند.

در ادامه شفیع پور با اشاره به آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سواد آموزی گفت: خوشبختانه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در روز جمعه 20 تیر ماه، آزمون برگزار گردید . نتایج آزمون در مرداد ماه اعلام خواهد شد. افرادی که نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند بعد از طی کردن مراحل گزینش به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد و در فرآیند آموزش یک ساله به صورت استخدام پیمانی، رسما جذب آموزش و پرورش می شوند.

سرپرست معاونت نهضت سواد آموزی در رابطه با شناسایی اولیاء دانش آموزان بی سواد اظهار نمود: مطابق دستورالعمل ستاد ثبت نام مدیران مدارس، موظف به ثبت مدارک تحصیلی اولیاء دانش آموزان در سامانه همگام هستند. امیدوارم که مدیران مدارس نهایت دقت را بعمل آورند که بتوانیم اولیاء بی سواد را شناسایی کنیم،تا بدین سان این افراد به سواد آموزی دعوت و ترغیب شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار