سفیر سابق ایران در دمشق در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

پیمان نظامی با سوریه یعنی حضور ایران در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی

تهران (پانا) - سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در دمشق با بیان اینکه پیمان نظامی کشورمان با سوریه پیام‌های مثبتی برای کشورهای دوست دارد، تاکید کرد این پیمان یک پیام مهم هم برای اسرائیل دارد، و آن اینکه ایران در خط مقدم مقابله با رژیم غاصب قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پیمان نظامی با سوریه یعنی حضور ایران در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به پیمان نظامی ایران و سوریه که در روزهای اخیر با حضور سردار باقری، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در دمشق امضا شد، گفت:‌ «شکی نیست که سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت شناخته می‌شود و به خاطر مرزهای مشترک با رژیم صهیونیستی، موقعیتی کاملا سوق‌الجیشی برای جهان اسلام و جبهه مقاومت پیدا می‌کند.»

وی ادامه داد: «حضور ایران در سوریه و انعقاد قرارداد با این کشور در حوزه پدافند هوایی، به ویژه اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در حوزه پدافند هوایی به خودکفایی رسیده‌ایم؛ می‌تواند پیام مثبتی برای کشورهای دوست، کشورهای جبهه مقاومت داشته باشد ولی از طرف دیگر، یک پیام مهم برای رژیم صهیونیستی داشته باشد.»

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: «حضور ایران در سوریه و جبهه مقاومت، همیشه بنا به درخواست و خواست کشور سوریه بوده است. ولی بستن پیمان و قبول کمک به آموزش نظامی به نظامیان سوریه، می‌تواند پیام مستقیمی برای اسرائیل غاصب داشته باشد، چون به جای آنکه آن‌ها بیایند ما جلو رفته‌ایم و در خط مقدم مقابله با رژیم غاصب قرار گرفته‌ایم.»

اختری اظهار کرد: «تقویت جبهه مقاومت و ترس و دلهره به اسرائیل غاصب از پیام‌های مهم این پیمان است. هرچقدر جبهه مقاومت قوی‌تر باشد، آن ضرب‌الاجل را که در ارتباط با نابودی اسرائیل است، توسط مردم زودتر تحقق پیدا می‌کند.»

وی تاکید کرد: «قطعا رژیم صهیونیستی باید در تجاوزهای هوایی که مداوم و به بهانه‌های مختلف به سوریه داشت، تجدیدنظر کند. ایران با حضور در پدافند هوایی سوریه قطعا دیگر چنین اجازه‌ای به اسرائیل نخواهد داد. آن‌ها قاطعیت ایران را دیده‌اند و اینجا هم قطعا خواهند دید.»

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در دمشق با بیان اینکه خیال مردم سوریه با این پیمان باید راحت باشد، گفت: «مسئولان سوریه بارها حضور جمهوری اسلامی ایران در کنار خود را متفاومت از دیگر کشورها دیده است. اگر برخی از کشورهای همسایه براساس منافع مادی و نگاه‌های سیاسی و نظامی خود چشم به سوریه داشته‌اند، حضور ایران اما براساس یک اعتقاد، براساس حسن همجواری و نوعی انسان‌دوستانه بوده است.»

محمدحسن اختری تاکید کرد: «اگر قرار بود بحث منافع مادی مورد نظر جمهوری اسلامی ایران باشد، قطعا طور دیگری باید رفتار می‌کردیم. هم دولت و هم مردم سوریه حضور ایران و نگاه متفاومت ایران را دوستانه می‌دانند و به کرات این موضوع در صحبت‌های آن‌ها منعکس شده است.»

وی با بیان اینکه هرچقدر دامنه جبهه مقاومت را وسیع‌تر کنیم و قوی‌تر شود، قطعا به ضرر دشمنان خواهد بود که آمریکا یکی از این دشمنان است، گفت: «به همین خاطر هرچقدر همبستگی در منطقه مخصوصا جبهه مقاومت بیشتر شود، موجب ناراحتی دشمنان خواهد بود. اما با این قدرت جبهه مقاومت، آن‌ها هم به دنبال دسیسه‌های جدیدی خواهند بود که نباید از آن‌ها غافل بود.»

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: «این پیمان احتمالا تاثیری بر تحریم‌های غیرقانونی سزار که آمریکا علیه سوریه اعمال کرده است نیز داشته باشد. اگر کشور سوریه بهتر عمل کند می‌تواند تاثیر تحریم‌های غیرقانونی را از بین ببرد یا کمرنگ کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار