معان پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد:

پاسخدهی حداکثری به تقاضای دانش آموزان و اولیا در فرآیند هدایت تحصیلی

ارومیه (پانا) - معان پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اعلام کرد در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته به دنبال پاسخدهی حداکثری به تقاضای دانش آموزان و خانواده ها هستیم.

کد مطلب: ۱۰۹۷۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پاسخدهی حداکثری به تقاضای دانش آموزان و اولیا در فرآیند هدایت تحصیلی

«قدرت اله قاسمی» در گفتگو با استودیو الفبای اداره کل آموزش و پرورش استان از نهایی شدن و قابلیت صدور نمون برگ های هدایت حصیلی دانش آموزان پایه نهم خبر داد و گفت: فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش و انتخاب رشته یکی از اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز در زندگی دانش آموزان به شمار می‌آید.

وی افزود: این فرآیند از روز دوشنبه 23 تیر ماه در سطح استان آغاز شده و مدیران مدارس می‌توانند با مراجعه به سامانه همگام نسبت به دریافت فرم شماره ۶ و 7 هدایت تحصیلی اقدام کنند. فرم شماره 6 بر اساس نتایج آزمون های مشاوره ای رغبت و توانایی، نظر دبیران، نظر مشاور مدرسه، نظرخود دانش آموز و اولیاء آنها محاسبه و تنظیم می شود و جنبه توصیه ای داشته و در مشاوره های فردی مورد استفاده قرار می گیرد و فرم شماره 7 بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات پایانی دانش آموز در سه پایه تحصیلی متوسطه اول تنظیم و ملاک ثبت نام دانش آموز است.

قاسمی در ادامه به تغییرات نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره و بیان کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای و رشته‌های علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی براساس اولویت‌های (الف - ب) صادر می‌شود و این بدین معنا است که گروه (الف) که دارای رتبه‌های بالاتر است برابر ظرفیت ثبت‌نام می‌شوند و گروه (ب) در صورت عدم ثبت‌نام گروه (الف)، مجاز به ثبت‌نام در رشته مورد نظر هستند. اما در شاخه کارودانش و رشته های ریاضی و فیزیک، علوم و معارف اسلامی همه دانش آموزان به شرط کسب حدنصاب، در گروه الف ثبت نامی قرار دارند.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیشگیری از آسیب های احتمالی در روزهای آتی دانش آموزان می توانند از طریق سامانه همگام و با رمز شخصی خود فرم های هدایت تحصیلی را ملاحظه کنند. همچنین آموزش و پرورش تلاش می کند که این فرم ها برای مدیران مدارس دوره دوم نیز قابل رویت باشد تا از هرگونه مراجعه حضوری دانش آموزان به مدرسه جهت دریافت فرم هدایت تحصیلی خودداری شود.

قاسمی اذعان کرد: در فرآیند هدایت تحصیلی، دانش آموزان پس از کسب حدنصاب های هر رشته بر اساس عملکرد نمرات درسی در سه پایه تحصیلی دوره متوسطه اول و ظرفیتی که مناطق آموزشی و مدارس دارند می‌توانند در رشته‌های مورد نظر خود نام نویسی کنند، اما توصیه می‌کنیم که دانش آموزان توانایی و علایق خود را هم در فرآیند هدایت تحصیلی لحاظ کنند و برای انجام این فرآیند به شناخت برسند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نتیجه فرآیند هدایت تحصیلی باید به طراحی مسیر زندگی تحصیلی-شغلی دانش آموزان منجر شود که لازمه آن یک انتخاب آگاهانه و آزادانه است و سیاست اداره کل بر این است که با اتخاذ تدابیر لازم و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود و بسیج همه امکانات برای هدایت مطلوب دانش آموزان از یک سو و پاسخدهی حداکثری به تقاضای دانش آموزان و خانواده های آنان از سوی دیگر اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار