برگزاری چهارمین وبینار اعضای قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز کشور

تهران (پانا) - میکائیل باقری، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در چهارمین وبینار اعضای ستادی و عملیاتی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز کشور، فضای مجازی را به میدان جنگ تشبیه کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهارمین وبینار اعضای قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز کشور

به گزارش خبرگزاری پانا چهارمین وبینار اعضای قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز کشور با حضور میکائیل باقری، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و سایر اعضای ستادی و عملیاتی قرارگاه با موضوع بررسی و تحلیل هجمه های موجود در زمینه فعالیت های قرآن، عترت و نماز در فضای مجازی در بستر پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجازی، علی مهدوی خواه، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و دبیر قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز کشور، از برگزاری دوره آموزشی توانمند سازی اعضاء از هفته آینده و تهیه، تنظیم و تدوین فرم شناسایی اولیه نیروهای پایگاه های مجازی در ستاد این قرارگاه خبر داد.

میکائیل باقری، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جانشین قرارگاه مجازی، با تقدیر از تحقق مصوبات جلسه قبل اشاره کرد: مقدمتا باید جایگاه خودمان را در قرارگاه بدانیم.

وی افزود: فعالیت های قرارگاه در سه بخش و توسط سه گروه مدیریت و راهبری می شود. ما در لایه میانی قرار داریم؛ بخش اول انجام امور اداری با ستاد است که پنج نماینده از رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در این ستاد حضور خواهند داشت؛ بخش دوم تیم نظریه پردازی است که پیگیری امور تئوریک توسط چهل صاحب نظر و نظریه پردازان متخصص انجام می شود. و بخش سوم تیم عملیات است که در پانزده پایگاه مجازی قبول مسؤولیت می کنند.

باقری اضافه کرد: کاری که بر عهده ماست اندیشه ورزی، پژوهش و ترسیم نقشه عملیات است. ما در میدان جنگ فضای مجازی هستیم و اندیشه ورزی می کنیم، باید مواضع، امکانات، تحرکات، کنش ها، تک و حتی نقشه های دشمن را قبل از اجرا پیش بینی کنیم و بر آن مبنا برنامه نویسی و برنامه ریزی کنیم و بعد به پایگاه های مجازی بدهیم تا آنها عملیات کنند.

جانشین قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز کشور خاطر نشان کرد: باید به شکل جدی فعالیت های موجود دشمن را در این حوزه رصد و شناسایی کنیم و بدانیم در جنگ مجازی، دشمن همانند جنگ حقیقی از یک نقطه و یا از یک مرز مشخص نفوذ نمی کند بلکه بدون مرز و در همه جا رسوخ می کند بنابراین به عنوان افسران جنگ نرم اولا باید بدانیم دشمن چه نقشه هایی را در حوزه قرآن، عترت و اهل بیت (علیهم السلام) و نماز طراحی می کند و ما آن را پیش بینی و شناسایی کنیم و علیه هجمه های دشمن به اعتقادات و ارزش ها، بهترین دفاع را حمله بدانیم و بتوانیم قبل از تک دشمن، ما تک بزنیم و در جبهه جهادی و در خط مقدم ابتکار عمل را در دست بگیریم.

در ادامه این نشست مجازی سایر اعضا و نمایندگان استان ها به اظهار نظر پرداختند.

جمالی، نماینده استان آذربایجان غربی گفت: باید با تجهیز به دانش و علم روز و به کارگیری تمام ظرفیت ها خودمان را در برابر هجمه های دشمن واکسینه کنیم.

خوش نژاد، نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: امروز هدف دشمن تضعیف باورها و ایجاد تشکیک و شبهه افکنی در آیات محکم و متشابه قرآن است و با اشاره به فراز "السلام علی محال معرفه اللّه" دفاع از حریم ائمه اطهار (علیهم السلام) را در فضای مجازی مورد تأکید قرار داد.

صادق زاده، نماینده استان آذربایجان شرقی با اشاره به تخریب شخصیت های بزرگ دینی، مراجع و چهره های قرآنی در فضای مجازی گفت: نیازمند فضای مجازی سالم و پاک هستیم.

طباطبایی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی هجمه دشمن را به کانون خانواده متوجه ساخت و بیان کرد: دشمنان خانواده ها را نسبت به امر دین بی تفاوت کردند به طوری که به فعالیت های دینی و مذهبی اولویت نمی دهند و لازم است این مهم را به خانواده ها تفهیم کنیم که در این زمینه متخصص نیستند.

منصوری نماینده استان کردستان، مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود را در این حوزه احصا کرد.

در پایان این نشست باقری با تایید نظرها و پیشنهادها خروج از وضعیت و حالت انفعالی را خواستار شد و گفت باید نظرات تحلیلی همه اعضا استخراج شود و بر اساس آن نسخه متناسب بپیچیم.

گفتنی است در نشست مجازی علی عزتی، رییس اداره قرآن اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش حضور یافت و اقدام همکاران پویا و پر توان را در این مسیر ستود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار