دولتمردان آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نمی‌شوند

تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روی پیشرفت‌های دفاعی ایران نداشته است/ درخواست دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زیاده خواهانه و مغرضانه است

تهران (پانا) - وزیر دفاع با تاکید بر اینکه کشورها با درخواست مغرضانه آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی موافقت نمی‌کنند، گفت جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب در شرایط تحریم کار کرده و تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روی پیشرفت‌های دفاعی ما نداشته است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دولتمردان آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نمی‌شوند

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر دفاع در نشست کمیسیون درباره این نشست گفت: «این جلسه با حضور امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد که در آن به موضوعات مختلف مرتبط با حوزه دفاع و فعالیت‌های این وزارتخانه پرداخته شد. امیر حاتمی ضمن ارائه راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور و مروری بر تهدیدهای عمومی جمهوری اسلامی، راهبردهای این وزارتخانه و مجموعه‌ نیروهای مسلح برای تقویت توان دفاعی کشور را تشریح کرد که از جمله آن حفظ و تقویت توان بازدارندگی از طریق فعالیت‌های نیروهای مسلح است. امیر حاتمی درباره موضوع همکاری‌های دفاعی کشور و تقویت دیپلماسی دفاعی گزارشی ارایه کرد و درباره تعاملات حوزه دفاعی کشور با کشورهای همسایه و دوست مثل چین و روسیه توضیح داد. ایشان دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های موشکی، پهپاد، ناو و صنایع دفاعی را تشریح کرد و گزارش خوبی از عملکرد صنایع دفاعی کشور و حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع ارائه کرد.»

عمویی افزود: «امیرحاتمی همچنین گزارشی از اقدامات وزارت دفاع و تعاملاتش با مجلس شورای اسلامی در بهبود وضعیت معیشت شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح را ارایه کرد. اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن بیان دیدگاه‌هایشان در حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع و صنایع دفاعی، از تقویت توان دفاعی کشور حمایت کردند. بنای اعضای کمیسیون بر توسعه همکاری‌ها و تعاملات با وزارت دفاع است. در نهایت مقرر شد جلسات مشترک بین کمیسیون امنیت ملی و وزارت دفاع ادامه پیدا کند. در فرصت مقتضی اعضای کمیسیون از وزارت دفاع نیز بازدیدی خواهند داشت. کمیسیون امنیت ملی موضوع تقویت توان دفاعی کشور به عنوان ستون فقرات توسعه کشور را دنبال می‌کند. لذا در نشست امروز این موضوع بیان شد که زمانی کشور در مسیر توسعه و تقویت پیش می‌رود که پشتوانه و زمینه آن توان دفاعی باشد، به همین دلیل مجلس یازدهم این موضوع را به عنوان یک راهبرد دنبال خواهد کرد.»

امیرسرتیپ امیرحاتمی نیز در حاشیه این نشست در واکنش به تلاش‌های دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «دولتمردان آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تلاش می‌کنند اما موفق نخواهند شد.»

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: «ما از ابتدای انقلاب در شرایط تحریم کار کردیم و تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روی پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نداشته است.»

امیرحاتمی تاکید کرد: «با توجه به اینکه درخواست دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زیاده خواهانه و مغرضانه است، کشورهای دنیا در مقابل این درخواست کوتاه نمی‌آیند و با آمریکا همراهی نخواهند کرد.»

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: «در چنین شرایطی دولتمردان آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار