مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با پانا ؛

روزانه هزار مبتلا داریم، ولی فقط 30 درصد شناسایی می‌شوند

پذیرش بیماران کرونایی در تمامی بیمارستانهای خصوصی و دولتی انجام می گیرد

تبریز(پانا) - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد تمامی بیمارستان ها چه دولتی و چه خصوصی موظف به پذیرش بیماران کرونایی هستند و هیچ بیمارستانی با هیچ بهانه و دلیلی حق برگرداندن بیماران را ندارد و باید تمامی مراجعین را پذیرش کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
روزانه هزار مبتلا داریم، ولی فقط 30 درصد شناسایی می‌شوند

جمال حسینی اقدم در گفت و گو با پانا گفت: آمارمربوط به موارد مثبت کرونا در استان، فقط کسری از مبتلایان به این ویروس است.

وی تصریح کرد: طبق اظهارات محمدحسین صومی، روزانه بالغ بر یک هزار مبتلا در آذربایجان شرقی داریم و فقط 30درصد مبتلایان به کرونا شناسایی می شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه افزود: بیشتر مبتلایان به کرونا بدون هیچگونه علامت مشخصی دارای این بیماری بوده و ناقل هستند و به همین دلیل فقط یک سوم آنها شناسایی می شوند. بر همین اساس از روز اول شروع کرونا تاکنون حدودا 100 هزار نفر مبتلا در استان داریم که بالغ بر 20 هزار نفر آنها تشخیص داده شده اند.

حسینی اقدم ادامه داد: طبق آخرین تحقیقات و شواهد هیچگونه تغییر اساسی درمقابله با کرونا در استان دیده نمی شود و در همین راستا اگر با همین شرایط پیش برویم طبق گفته صومی می توان گفت، مرداد و شهریور ماه اوج شیوع کرونا را خواهیم دید.

وی همچنین با تاکید بر لزوم شناسایی مبتلایان و ناقلین ویروس کرونا تاکید کرد: تمامی بیمارستان ها چه دولتی و چه خصوصی موظف به پذیرش بیماران کرونایی هستند و هیچ بیمارستانی با هیچ بهانه و دلیلی حق برگرداندن بیماران را ندارد و باید تمامی مراجعین را پذیرش کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به ابهامات پیش آمده درباره انتقال ویروس کرونا توسط کولر خودرو گفت: در علم، شواهدی که بر اساس مطالعه برای انتقال ویروس از کولر ماشین باشد، وجود ندارد. ممکن است این استدلال درست باشد و ویروس با گردش هوا توسط کولر منتقل شود و از طرف دیگر چون ویروس سوار بر آب انتقال میابد و احتمال اینکه نتواند با گردش هوا وارد سیستم کولر شود نیز وجود دارد. پس تا زمانی که بصورت علمی نتایجی درج نشود بهتر است مردم رعایت کنند.

حسینی اقدم با اشاره به اینکه ویروس کووید 19 زیر گروهای متفاوتی دارد، افزود: در صورت تولید واکسن، ممکن است واکسنی که به یک فرد مبتلا به کرونا تاثیر می گذارد برفرد دیگر تاثیری نداشته باشد.

وی آذربایجان شرقی را قطب اقتصادی کشور برشمرد و گفت:یکی از دلایل اینکه استان نمی تواند از وضعیت قرمز خارج شود این است که رفت و آمدهای اقتصادی باعث افزایش آمار انتقال ویروس کرونا در استان است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان با بیان اینکه استفاده از ماسک در جامعه باید یک الزام باشد، افزود: مردم هنگام استفاده از ماسک دقت کنند که تنفس دماغی داشته باشند و زیر ماسک بلند صحبت نکنند؛ زیرا که با این کار پرزهای ماسک وارد ریه شده و باعث برخی از سرفه ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار