طرح «هر کارخانه یک مدرسه» با افتتاح مدرسه یاس سرام کلید خورد

تهران (پانا) - طرح «هرکارخانه یک مدرسه» که از سوی آیت اله اعرافی امام جمعه میبد و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیشنهاد شده بود، همزمان با سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به یزد و بهره برداری از دبستان شاهد یاس سرام رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح «هر کارخانه یک مدرسه» با افتتاح مدرسه یاس سرام کلید خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، طرح هرکارخانه یک مدرسه با افتتاح دبستان پسرانه یاس سرام میبد، توسط رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور کلید خورد.

آیت اله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در پیامی که همزمان با افتتاح مدرسه یاس سرام و اجرای طرح هرکارخانه یک مدرسه صادر کرد توجه به منزلت آموزش و پرورش را شاخص رشد و تعالی جامعه و نشانگر آینده روشن دانست که با تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش و اهتمام همه مسئولان و مشارکت مردم میتوان این جایگاه را ارتقا داد و بر مشکلات فائق آمد.

امام جمعه میبد در پیام خود حضور و مشارکت خیرین مدرسه ساز را در تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آموزشی درخشان توصیف کرد و یزد و میبد را در این زمینه پیشگام دانست که با ساخت 150 مدرسه در ده سال گذشته یاری گر آموزش و پرورش بوده است و بر استمرار این مسیر تاکید کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان حمایت از آموزش و پرورش را وظیفه همه دستگاه ها و موسسات و شرکت های دولتی و غیر دولتی دانست و خاطر نشان کرد: «بر این اساس طرح هر شرکت یا کارخانه یک مدرسه را پیشنهاد دادیم که اصناف و صنایع در این کار خیر مشارکت کنند و تحقق این هدف بزرگ با ایجاد منابع پایدار برای آموزش و پرورش و علم و فرهنگ و دانشگاه با واگذاری سهام و وقف در این سنت حسنه و صدقه جاریه مدرسه سازی این روند ادامه یابد و شتاب گیرد.»

وی در ادامه پیام خود از خیرین، نیکوکاران و صنایع و شرکت هایی که همواره حامی تعلیم و تربیت بوده‌اند قدر دانی کرد و بر استواری عهد خود در همکاری و همدلی با توسعه و ارتقای آموزش و پرورش تاکید کرد.

مدرسه یاس سرام با همت و مشارکت شرکت کاشی یاس سرام در میبد با زیربنای 2200 مترمربع و در زمینی به متراژ 7000 مترمربع ساخته شده است مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار