نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی چه گفتند

براین اساس ۱۲ نماینده این استان بر تقویت نظام آموزش و رفع مشکلات منطقه‌ای تاکید کردند

تهران (پانا) - در دیدار مجمع نمایندگان استان مازندران با وزیر آموزش وپرورش برخی از دغدغه‌ها و نقاط قوت و ضعف آموزش و پرورش مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی چه گفتند

به گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، بابایی کارنامی نماینده شهرستان ساری و میاندورود، در این نشست با تشکر از اقدامات آموزش وپرورش در همکاری متقابل با مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و پیش دبستانی‌ها، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و رها شده در استان مازندران بر توجه جدی به وضعیت حق الزحمه و بیمه معلمان غیر انتفاعی تاکید کرد.

حاجی پور نماینده شهرستان آمل نیز بر ضرورت تعیین تکلیف باقیمانده معلمان حق التدریس و لزوم آموزش آنان تاکید جدی کرد.

علی پور نماینده شهرستان قائمشهر، سواد کوه، جویبار، از وزیر آموزش و پرورش برای انتصاب قاسم احمدی لاشکی در سمت معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه تشکر و قدردانی کرد و گفت: «احمدی از نمایندگان موفق استان مازندران بوده است.» وی بر رسیدگی به وضعیت بازنشستگان فرهنگی بیمه تکمیلی معلمان و تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره آموزش و پرورش در شهرستان قائم شهر تاکید کرد.

فرزانه نماینده نور و محمود آباد، سخن خود را با تاکید بر تقویت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آغاز و به ضرورت ترویج فرهنگ کار نزد دانش‌آموزان اشاره کرد.

شریعتی نماینده مردم شهرستان بهشهرو گلوگاه ونکاء ، مدارس شبانه روزی را از اولویت ها دانست و گفت : لازم است تا سرانه این مدارس به موقع تخصیص یافته و افزایش یابد.

زارعی نماینده شهرستان ساری و میاندورود، بر اجرای مطلوب سند تحول و برقراری و توجه به عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: «تبعیض در آموزش مغایر با اهداف انقلاب اسلامی است و باید کیفیت آموزش و مهارت را در مدارس دولتی بالا ببریم.»

محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت، ضمن تبریک انتصاب احمدی در مقام معاونت حقوقی و امور مجلس وی را منشا خیر در دو دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و موفق در توسعه شاخص‌های کیفی منطقه دانست و گفت: «لازم است به وضعیت معلمان و نیروهای به کار گرفته شده در مدارس غیر انتفاعی رسیدگی شود بعضا باداشتن مدارک بالا بیمه هم نشده‌اند.»

مرادیان کوچک سرایی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار با اشاره به اینکه بسیاری از نخبگان و تیز هوشان پش از تحصیل به خارج از کشور جذب می‌شوند گفت: «باید با تدابیر مناسب جلوی این روند گرفته شود.»

حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسرو عباس آباد نیز سال چهارم در دوره دوم دولت‌ها را سال سختی‌ها دانست و گفت: «معمولا مسائل در حوزه فرهنگی رخ می‌دهد باید مراقبت کنیم.» وی بر اقتصاد فرهنگ و اقتصاد آوری حرفه‌ای تاکید کرد و گفت که باید تابوها را بشکنیم و درپی تامین منابع باشیم نه تولید کالاهای آموزشی.

وی بر بحث کرونا و آموزش مجازی و لزوم تهیه گوشی هوشمند برای برخی معلمان و دانش‌آموزان تاکید کرد.

باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار، بر هدایت ملی مدیریت جهادی و لزوم خودباوری و نوع دوستی تاکید کرد و گفت: «آموزش خود مراقبتی درتمام ابعاد، رسیدگی به بازنشستگان فرهنگی و فعال شدن ساختمان نیمه کاره آموزش و پرورش در این شهرستان را خواهانیم.»

سعادتی نماینده مردم بابل بر نقش و کارکردهای آموزش و پرورش بومی فرهنگیان و اجرای کامل و جدی سند تحول تاکید کرد. وی همچنین خروج بسیاری از معلمان براثر بازنشستگی را از خطرات پیش رو دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار