مبارزه با کرونا و رعایت اصول بهداشتی یک تکلیف است

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد پیشگیری، مقابله با ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی تکلیفی بر دوش همه ارکان جامعه است چرا که آثار این بیماری گریبان گیر همه جامعه می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با کرونا و رعایت اصول بهداشتی یک تکلیف است

محمد علی واقعی صبح امروز اظهار کرد: جامعه فرهنگی استان به عنوان پرچمداران فرهنگ در بهارستان علم و ادب ضمن رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل های مبارزه با ویروس کرونا باید با تلاش وافر و همت جهادی برای ریشه کن شدن این بیماری از استان فرهنگ سازی کنند.
او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص بسیج همگانی در مبارزه با بیماری کرونا و گلایه ایشان از کم‌توجهی و سهل‌انگاری برخی در برابر مشکلات کرونا، افزود: اگر در این ایام برای مبارزه با این ویروس تلاش نکنیم و جدیت به خرج ندهیم مشکلات آن گریبانگیر همه خواهد شد. از این رو رهبر انقلاب نیز بر پیشگیری و مبارزه بسیار تاکید داشتند و ما نیز باید این مهم را یک تکلیف بدانیم.
مدیر کل آموزش و پروورش خراسان جنوبی؛ شیوع کرونا را زمینه ساز تشدید مشکلات معیشتی و اقتصادی بیشتر در جامعه دانست و ادامه داد: همیشه امنیت جسم و روان دانش آموزان خط قرمز خادمین آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب بوده و مدیران و معلمین مدارس سعی کرده اند با پیاده سازی دقیق پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا ضریب امنیت و سلامت دانش آموزان را هنگام حضور در فضاهای آموزشی ارتقا بخشند.
واقعی بر آمادگی آموزش و پرورش استان در بازگشایی مدارس از نیمه شهریور ماه تأکید کرد و ادامه داد: در طول روزهای مقابله با کرونا، جامعه ی فرهنگیان استان تکلیف خود را درست تشخیص داده و به آن عمل کردند هر چند سخت بود، اما شیرینی‌هایی هم داشت.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تولید محتوای درسی و آموزشی در بستر فضای مجازی و شبکه شاد، تهیه، تدوین، چاپ و توزیع بیش از 30 هزار درس نامه بین دانش آموزان شهری، روستایی و عشایری محروم از اینترنت و گوشی هوشنمد، ضدعفونی مدارس، دوخت ماسک و لوازم بهداشتی توسط هنر جوبان و هنرآموزان استان و تهیه و توزیع سبد های غذایی بین نیازمندان در رزمایش کمک های مومنانه را نمونه هایی از عمل به تکلیف و وظیفه جامعه فرهنگیان و دانش آموزان خطه قهستان زمین برشمرد.
وی یاد آور شد: معلمان فرهیخته و به تأسی از ایشان دانش آموزان بصیر و ولایی استان؛ هم در مبارزه با کرونا و هم در رزمایش انفاق و کمک مؤمنانه در لبیک به فرمان رهبر انقلاب، وظیفه خود را به خوبی تشخیص داده و به تکلیف عمل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار