حسینی خبر داد:

استفاده از ظرفیت انجمن‌های تخصصی در ارائه آموزش‌های تخصصی به والدین و معلمان

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد می‌توان از ظرفیت انجمن‌های فعال در حوزه کودکان با نیازهای ویژه در ارائه آموزش‌های تخصصی به والدین و معلمان استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت انجمن‌های تخصصی در ارائه آموزش‌های تخصصی به والدین و معلمان

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن اتیسم ایران با بیان اینکه سخت اعتقاد داریم آموزش و پرورش کیفی بدون اتکا به بخش مردمی تحقق نخواهد یافت اظهار کرد: «تجربه جهانی نشان داده است دولت‌های خدمتگزار با پشتوانه و استفاده از سازمان‌های مردم نهاد گام به سوی توسعه نهاده‌اند.»

حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب است افزود: «از زمان تاسیس تاکنون خدمات ارائه شده ۱۸ برابر و اعتبارات سازمان ۸ برابر شده است. ۲۳ هزار نیرو کار تعلیم و تربیت ۸۲ هزار دانش‌آموز در ۱۶۰۰ مدرسه اختصاصی استثنایی و ۷۰ هزار دانش‌آموز در مدارس پذیرا را برعهده دارند.»

معاون وزیر با بیان اینکه ۵۰۰ معلم خاص دانش‌آموزان طیف اتیسم در کشور داریم افزود: «۴۸ مدرسه خاص اتیسم و ۳۵۰ کلاس ضمیمه، کار تعلیم و تربیت ۲ هزار و ۶۱۷ دانش‌آموز با طیف اتیسم را برعهده دارند. ۱۴ مدرسه مورد نیاز ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم یا مشارکت خیرین در استان‌های کشور ساخته خواهد شد و برای رسیدن به استاندارد در هر استان یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم به صورت الگویی مناسب سازی خواهد شد.»

معاون وزیر با بیان اینکه انجمن‌های فعال در زمینه کودکان با نیازهای ویژه می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند اظهار کرد: «در آموزش و پرورش استثنایی والدین نیز در کنار معلمان باید عهده دار تعلیم و تربیت باشند و این امر نیاز به والدین آموزش دیده دارد که انجمن‌های تخصصی فعال در این حوزه می‌توانند به امر آموزش والدین کمک شایانی کنند.»

وی افزود: «از ظرفیت انجمن‌ها به ویژه انجمن اتیسم می‌توان در ارائه آموزش‌های تخصصی به معلمان و همکاری در پروسه سنجش سلامت جسمانی نهایت بهره را برد. انجمن‌های فعال در حوزه کودکان استثنایی می‌توانند از فضای مدارس در اوقات غیر آموزشی برای آموزش به والدین استفاده کنند»

حسینی یکی از اهداف برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را تشخیص بهنگام دانست و اظهار کرد: «از طریق همکاری مشترک با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت می‌توان سن تشخیص نوآموزان را برای مداخلات بهنگام و طلایی کاهش داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار