دادستانی آمل: با افراد تهدیدکننده سلامت و بهداشت عمومی برخورد جدی می‌شود

ساری (پانا) - دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان آمل طی اطلاعیه‌ای خطاب به شهروندان و تمامی بخش‌ها و روستاهای تابعه این شهرستان نسبت به برخورد قضایی جدی با مخلان سلامت و بهداشت عمومی هشدار داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دادستانی  آمل: با افراد تهدیدکننده سلامت و بهداشت عمومی برخورد جدی می‌شود

دادستانی آمل در اطلاعیه خود آورده است که با توجه به قرمز شدن وضعیت بیماری کرونا در شهرستان که طی روزهای اخیر به شدت موجب افزایش تعداد بیماران شده است و از آنجا که یکی از عوامل مهم و موثر در این افزایش برگزاری جلسات عقد و عروسی و ترحیم در تالارها، سالن های پذیرایی و مراسم های خانگی بوده که درصد قابل توجهی از شرکت کنندگان مبتلا به کرونا شده‌اند، نظر به مصوبه کمیته مقابله با پیشگیری بیماری کرونا و شورای تامین شهرستان، برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و ترحیم و مجالس خانگی به هر نحو تا اطلاع ثانوی به کلی ممنوع است. بدیهی است افراد متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات) تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است که در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود، مقصرین به استناد مواد ۴۹۲ و ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزینه‌های درمان به افراد مبتلا شده، خواهند شد.

دادستان شهرستان آمل به مامورین انتظامی دستور داده تا از برگزاری هر گونه مجالس جلوگیری کنند و با متخلفین برخورد قانونی و قاطع کنند و از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع یا مشاهده مراسمات و تجمعات جهت اقدام قانونی به مراجع قضایی و انتظامی گزارش دهند.

تمام بیمارستان‌های آمل مجددا پذیرای بیماران کرونایی شدند

از سویی پس از فروکش کردن تب کرونا در ماه قبل در تمام بیمارستان‌ها به‌جز بیمارستان امام خمینی که آن هم تعداد بیماران کرونایی آن زیاد نبود، حالا مجددا پس از تکمیل ظرفیت این بیمارستان، بیمارستان‌های شمال، امام رضا(ع) امام علی(ع) و ۱۷ شهریور شروع به پذیرش بیماران کرونایی کردند. این تغییر وضعیت پس از آن رخ داد که آمار تست مثبت کرونا در برخی بیمارستان‌های آمل رو به افزایش گذاشت. آمل همراه با شهرستان بهشهر جزو نخستین شهرهایی بود که در روزهای اخیر با وضعیت قرمز کرونایی اعلام و برخی محدودیت‌ها مجددا در آن اعمال شد.

تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سومین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در مورد وضعیت شهرستان آمل گفت: «بر خلاف اسفندماه، بیماری شدت بیشتری به خود گرفته و آمارها نشان از آن دارد که شهرستان آمل در معرض خطر قرار دارد که نیاز به تصمیمات اساسی در رابطه با تعطیلی بازارها ـ اماکن پرجمعیت و پرخطر در سطح شهرستان دارد که در این رابطه مدیران استانی و کشوری باید تصمیمات اساسی در این زمینه بگیرند.»

در شبانه‌روز گذشته با بستری شدن ۲۶۴ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران شمار بستری‌شدگان استان به هزار و ۸۱ نفر رسید. مازندران بحران ابتلا به کرونا را طی می‌کند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از حضور در تجمعات، راه‌حل‌هایی است که توجه به آن‌ها از نظر متخصصان و مسئولان برای برون‌رفت از این بحران لازم است.

به گفته او طی 8 روز گذشته کل بیماران کرونایی در سطح استان 260 نفر بودند ولی در شهرستان آمل به تنهایی بالاتر از این عدد است.

اسدی با توجه به امکانات محدودی که در بیمارستان‌ها وجود دارد و همچنین کمبود نیروی پرستار، کادر درمانی و خدماتی، اعلام کرد که ابعاد گرفتاری در شهرستان روز به روز بیشتر می شود و نیاز به کمک اساسی در زمینه امکانات پزشکی و درمانی، نیروی خدمه و کادر پرستاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار