انعقاد بزرگترین تفاهم نامه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد

33 پروژه جهش تولید بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح های جهش تولید در استان بین سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
33 پروژه جهش تولید بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، حسین کلانتری اظهار اشت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهوری و همچنین مصوبات ستاد برنامه ریزی و راهبردی جهش تولید مبنی بر تدوین پروژه های جهش تولید استان های کشور، تفاهم نامه پروژه های جهش تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1399 بین سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دومین استان پیشرو منعقد شد .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این تفاهم نامه تعداد 33 پروژه جهش تولید با اشتغالزایی حدود 13 هزار و 200 نفر در سطح شهرستان های استان در سال جاری و ابتدای سال آینده وارد مدار تولید خواهند شد که پیش بینی می شود ارزش سالانه محصولات تولیدی این واحد ها رقمی در حدود 67 هزار میلیارد تومان می باشد .
او اعتبارات منظور شده برای پروژه های جهش تولید استان را 422 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبارات شامل 62میلیارد و دویست میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، 275 میلیارد تومان از محل بودجه شرکت های دولتی ( مانند سازمان های توسعه ای ایدرو و ایمیدرو ) و 84 میلیارد و هشتصد میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار خواهد شد.
کلانتری تصریح کرد: تسهیلات بانکی منظور شده جهت تکمیل پروژه های جهش تولید استان 714 میلیارد تومان خواهد بود که بالغ بر 658 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت و 55 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های جهش تولید استان بالغ بر 299 میلیارد تومان (به صورت ریالی) و بالغ بر 12 میلیون دلار (به صورت ارزی) خواهد بود.
او گفت: مبلغ 74 میلیارد تومان نیز در قالب کمک های فنی و اعتباری به منظور تامین یارانه سود تسهیلات پروژه های جهش تولید استان منظور شده است.
کلانتری بیان کرد: این پروژه ها در بخشهای مختلف اقتصادی شامل صنعت،گردشگری و کشاورزی به ویژه تکمیل سدهای خاکی و ایجاد شبکه های انتقال آب اراضی کشاورزی و همچنین تکمیل زیر ساخت های گلخانه ای استان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار