مشارکت بیش از یک‌هزار و 100 تیم در مسابقه ملی فرصت کرونایی

شیراز (پانا) - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از شرکت بیش از یک هزار و 100 تیم در قالب ارسال یک هزار و 576 اثر به مسابقه ملی فرصت‌سازی کرونایی خبر داد و گفت در این مسابقه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور نسبت به ارسال آثار اقدام کردند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بیش از یک‌هزار و 100 تیم در مسابقه ملی فرصت کرونایی

رضا مهدی، امروز در نشست خبری که به صورت مجازی به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: نخستین مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور پس از شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه برگزار و دبیرخانه آن نیز در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز فعال شد.

او افزود: این مسابقه با توجه به تاکیدهای ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر اینکه می‌توانیم بحران کرونا را فرصتی تلقی کنیم تا از روش سنتی به آموزش مجازی و آنلاین تغییر مسیر دهیم، توسط دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: به دلیل ورود ویروس کرونا در کشور و با توجه به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری و عدم حضوردانشجویان، تلاش شد این تهدید، فرصتی برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان و خانواده‌های آنها و معرفی استعدادهای برتر دانشجویی در زمینه تولید محتوای آموزشی باشد.

مهدی با بیان اینکه این مسابقه در پنج بخش رقابتی شامل فرهنگ‌سازی سلامت و آسیب‌های اجتماعی، خلاقیت، آموزشی، مهارتی و اخلاقی برگزار شد، افزود: خوشبختانه آثار بسیار ارزشمندی با موضوع‌های مختلف مسابقه فرصت‌سازی کرونایی تولید شد که آماده ارائه آن به مراکز مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله صدا و سیما هستیم.

استقبال از مسابقه ملی فرصت کرونایی، نشان از اهمیت دانشجویان به برنامه‌های فرهنگی دارد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مسابقه از جمله کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی، رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و همچنین دفتر هسته‌ها و انجمن‌های علمی در برگزاری مسابقه فرصت‌سازی کرونایی اظهار کرد: استقبال از این مسابقه نشان از اهمیت دانشجویان به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و تمایل به مشارکت در برطرف کردن مسائل جامعه دارد.

دستگردی به تشریح جزییات بخش‌های مختلف مسابقه فرصت‌سازی کرونایی اشاره و تصریح کرد: نخستین بخش از این مسابقه، آموزشی و شامل پوشش و ارائه سرفصل‌های دروس دانشگاهی است که در این بخش، فرد نباید به طور حتم دانشجو باشد.

وی بیان کرد: بخش مهارتی مسابقه فرصت‌سازی کرونایی نیز شامل ارائه و آموزش مهارت فردی جهت جذب افراد به مهارت و بخش اخلاق نیز شامل پوشش چالش‌ها، مسائل و معضلات اخلاقی در جامعه و ارائه راه حل و نتایج رعایت کردن آن خصیصه اخلاقی انتخاب شده بود.

دستگردی یکی دیگر از بخش‌های مسابقه فرصت‌سازی کرونایی را خلاقیت عنوان کرد و گفت: این بخش نیز شامل به نمایش گذاشتن خلاقیت و نوآوری با هدف ایجاد و پرورش فرهنگ تفکر، خلاقیت، خردورزی و تخیل بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز(فرصت کرونایی) در زمینه فرهنگ‌سازی سلامت و آسیب‌های اجتماعی بود، افزود: این بخش را ترویج شیوه زندگی سالم، ترویج دیدگاه پیشگیری‌نگر بجای درمان‌نگر، آموزش سلامت همگانی موثر با رویکرد پیشگیرانه، تعامل جذاب و موثر اثر با مخاطبان، صحت علمی محتوا و القای موثر پیام تشکیل می‌داد.

دستگردی با بیان اینکه توجه به موضوع‌های جسمی، روانی و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک محور مهم در مسابقه ملی فرصت کرونایی مورد توجه و تاکید قرار گرفت، خاظرنشان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه نسبت به ارسال آثار از جمله، توصیه‌های پزشکی، بهداشتی، تغذیه سالم، ورزش، استرس و اضطراب بر سلامت جسم، در موضوع روانی، آسیب‌های اجتماعی، امیدافزایی، مدیریت استرس و اضطراب، مثبت اندیشی و همچنین در موضوع آسیب‌های اجتماعی کودک‌آزاری، کودک خیابانی، فرار از منزل، بزهکاری و سایر موارد پرداختند.

دانشگاه فنی و حرفه ای فارس میزبان موفق جشنواره های ملی

محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با اشاره به میزبانی‌های متعدد و موفق این دانشگاه در برگزاری مسابقه‌های فرهنگی اظهار کرد: دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز یکی از پیشروترین دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور در انجام فعالیت‌های فرهنگی به شمار رفته و همواره میزبانی و داوری رویدادهای مختلف ملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور را عهده‌دار بوده که برگزاری مسابقه ملی تولید محتوا (فرصت کرونایی) به عنوان یک رویداد فرهنگی و ملی دانشجویی نیز با تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و هسته‌ها و انجمن‌های علمی این دانشگاه به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از دکتر صالحی عمران رئیس، دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر دستگردی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی و همچنین سایر مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در برگزاری برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: بدون شک رویدادهای فرهنگی در وضعیت موجود تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

اعلام نتایج نهایی مسابقه ملی فرصت سازی کرونایی تا مردادماه

امیرحسین محرر دبیر علمی - اجرایی نخستین دوره نخستین مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) نیز اظهار کرد: در حال حاضر داوری آثار دریافتی در دست اقدام است که تا ماه آینده اختتامیه جشنواره نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

محرر با بیان اینکه شرکت در مسابقه به صورت تیمی و انفرادی بود، خاطرنشان کرد: قالب‌های آثار ارسالی و تولید شده توسط دانشجویان شامل انیمیشن و فیلم (مستند - آموزشی - داستانی، پادکست، رادیو اینترنتی، پویا نمایی،موشن گرافیک و تصویرسازی محتوایی است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست پیش داوری آثار انجام و با به نمایش گذاشتن در سایت بازدیدکنندگان به هر یک از آثار تنها یک بار امتیاز دادند، گفت: از یک هزار و 576 اثر، تعداد 866 اثر به مرحله نخست داوری راه یافت که از این تعداد نیز تاکنون بیش از 400 اثر به مرحله دوم راه یافته است.

دبیر علمی - اجرایی نخستین دوره نخستین مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) تصریح کرد: دو مرحله داوری دیگر باقی مانده است که آثار به لحاظ تخصصی و فنی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت نتایج این رویداد ملی نیمه دوم مردادماه اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار