دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: آرامشی که مهیا کرده بودی گرمابخش دل‌ها بود

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: آرامشی که مهیا کرده بودی گرمابخش دل‌ها بود

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم سید علی موسوی دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان اصفهان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« خوش به حال آنان که پروازشان اسیر هیچ قفسی نشد و هیچ بالی اسیر پروازشان نساخت. خوشا به حال آنان که از رهایی رهیدند. خوشا به حال حاج قاسم که شهید شد. سلام حاج قاسم، سردار دل‌ها، سردار دل‌های تنها و غریب. ای مجاهد شجاع و ای اسوه دوران سردار سلیمانی سلام.

در روزگاری که تو بودی دریایی از محبت بر دل مردم نشسته بود، احساس امنیت در دل‌ها پیوسته بود و آرامشی که مهیا کرده بودی گرمابخش دل‌ها بود. ای مرد مهربانی که در هنگام عبادتت مهربانی‌ات را به کودکان نشان می‌دهی؛ و ای خشمگینی که در مبارزه با ظلم، جهان را به ترس وا‌می‌داری. ای خاکی‌ترین، متواضع‌ترین شجاع‌ترین پهلوان! ای سردار تا بودی آرامشی در دلم بود که وصفش سخت است، اما جمعه که از خواب بیدار شدم و خبر شهادتت را شنیدم اشک‌ها در چشمم جمع شد. اول فکر کردم سلیمانی دیگری است اما هنگامی‌که رخ زیبایت را در تلویزیون دیدم به اصل اتفاق پی بردم.

چه بگویم برایت از ساعات پس از شهادتت، غوغای عجیبی در دل مردم به پا شده بود، انگار که همه پدری مهربان را ازدست‌داده بودند. چه شده؟ واقعاً چه شده که میلیون‌ها نفر به سر راهت آمده و برایت خون‌فشانی می‌کنند، زیر تابوتت را گرفته و کیلومترها تشییع می‌کنند. صدای فریاد دل مسلمانان بلند است از سرزمینت گرفته تا کیلومترها خارج از مرز همه و همه غوغا و نجوای تو را در دل دارند ای سردار.

چه شده که پیشوای ما رهبر معظم انقلاب با اشک و سوز دل برایت نماز می‌خواند و ناله مردم گوش را به تحیر می‌کشاند که این ناله برای چیست؟ سرداری بزرگ ازمیان‌رفته که امنیت بود، شکوه بود، عظمت و اقتدار و سربلندی بود. بگذار خواسته مردم را هم برایت بگویم سردار.

همه انتقام سخت تو را خواهان بودند و آن‌هم عملی شد و هم‌زمان با ساعتی که تو را به شهادت رسانیدند، برادرانت پایگاه نظامی عظیم عین‌الاسد دشمن خبیث را با خاک یکسان کردند و انتقام تو را که انتقام سختی بود گرفتند. من هم یک حاج قاسم هستم، حاج قاسمی که نمی‌گذارد خون سردار بر روی زمین ریخته شده پایمال شود. نمی‌گذارم زحماتش در جهاد حق علیه باطل از بین برود و نمی‌گذارم ترس به‌جای امنیت و آرامش در دل مردم خانه‌سازی کند. من حاج قاسم دیگری هستم.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار