فرصت آفرینی،جذابیت وجامعیت ضامن غنی سازی اوقات فراغت

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: انتخاب گری، فرصت آفرینی، جذابیت، کاربردی بودن، جامعیت، هویت آفرینی و مشارکت پذیری هفت اصل مهم در غنی سازی و کیفیت بخشی به اوقات فراغت به شمار می روند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
فرصت آفرینی،جذابیت وجامعیت ضامن غنی سازی اوقات فراغت

محمد علی واقعی صبح امروز اظهار کرد: 387 پایگاه به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دختر و پسر استان پیش بینی شده که به صورت غیر حضوری فعالیت می کنند.
او, بر مهارت آموزی دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت استان تأکید کرد و افزود: پایگاه های اوقات فراغت با رویکرد دینی، اجتماعی، مهارتی، هنری، ادبی و ورزشی با ۳۸ فعالیت و با هدف ارتقای مهارت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، کنترل هیجان و مهارت حل مسأله فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده اند و باید سعی شود ارتباطات سالم و موثر تعاملی برای دانش آموزان شکل گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: از مجموع پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت استان؛ 116 پایگاه در مدارس،24 پایگاه در کانون های فرهنگی تربیتی،8 پایگاه دراردوگاه ها، 16 پایگاه در دارالقرآن ها،45 پایگاه در سالن های ورزشی، 12 پایگاه در پژوهش سراها، 32پایگاه درکانون های پرورش فکری 10پایگاه در انجمن اسلامی 24پایگاه درهلال احمر وسازمان دانش آموزی ویکصد پایگاه در بسیج دانش آموزی فعالیت می کنند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از یادگیری به عنوان مهمترین فعالیت بشر که بیشترین اثر گذاری را دارد، یاد کرد و افزود: یادگیری موثرترین و عمومی ترین فعالیتی است که می تواند بشر را به اوج عظمت و سعادت برساند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادگیری را زمینه گسترش عدالت و فضائل دانست و خاطر نشان کرد: انسان به واسطه ی برخورداری از3 قوه ی تفکر، تعقل و اختیار، می تواند به گونه ای عمل کند که فرایند یادگیری ، هر لحظه و به صورت مستمر و همیشگی در زندگی وی اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار