18 عنوان رشته مهارتی جدید در شاخه کاردانش اعلام شد

تهران (پانا) - اداره فنی حرفه ای و کاردانش رشته های جدید پیشنهادی دفتر تالیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
18 عنوان رشته مهارتی جدید در شاخه کاردانش اعلام شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی و به روزآوری رشته های کاردانش، 18 عنوان رشته مهارتی جدید در شاخه کاردانش برای اجرا به هنرستان های روزانه ابلاغ شد.

در همین ارتباط پرنو، رئیس اداره فنی، حرفه ای و کاردانش اداره کل گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی یکی از برنامه های این معاونت در آموزش های هنرستانی است.
پرنو در خصوص ایجاد این رشته‌های جدید افزود: در سال تحصیلی آتی بخشی از این رشته ها در سطح هنرستانهای کاردانش ایجاد خواهد شد و شاهد شتاب بیشتر در توسعه آموزشهای مهارتی در سال تحصیلی 1400-1399 خواهیم بود.
وی افزود: این رشته های جدید در سطح هنرستانهای کاردانش عبارتند از: تعمیر دستگاه های اداری، بسته بندی و فروش گیاهان دارویی، بیابان زدایی و احیای مراتع، تولید بذر گیاهان باغی و زراعی، تولید محصولات ارگانیک زراعی و باغی، کشت بدون خاک (هیدرویونیک) محصولات کشاورزی، طراحی و اجرای تراریوم، خدمات گلخانه‌ای، فرآوری گیاهان دارویی، کشت بافت گیاهان باغی و زراعی، پرورش پرندگان زینتی، تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، تولید و محتوای آموزشی الکترونیکی، حسابداری مالی، دستیار فنی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهمانداری هواپیما، نان، شیرینی و شکلات.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار