تفاهم نامه همکاری بین سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد، نهضت سواد آموزی و ستاد اقامه نماز منعقد می شود

یاسوج (پانا) - با هدف توسعه همکاری های مشترک و ترویج فرهنگ اقامه نماز، بین سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد، نهضت سوادآموزی شهرستان بویراحمد و ستاد اقامه نماز استان تفاهم نامه همکاری منعقد می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه همکاری بین سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد، نهضت سواد آموزی و ستاد اقامه نماز منعقد می شود

مدیر سازمان دانش آموزی استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای این جلسه که با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان و رییس نهضت سوادآموزی شهرستان بویراحمد در دفتر سازمان دانش آموزی برگزار شد گفت: نماز بر همه مسلمانان خصوصا شیعیان یک امر واجب الهی است؛ ما اعتقاد داریم شیعه مولا امیر المومنین علی (ع) هستیم که فرزند بزرگوارش امام حسین (ع) در بحبوبه جنگ عاشورا هیچگاه اجازه نداد نمازش قطع شود.

سید نظام مرادی افزود: ما به عنوان رهرو این امامان بر خود واجب می دانیم که هیچ گاه این فریضه بزرگ الهی را ترک نکنیم.

او گفت: فلسفه نماز علاوه بر مسایل معنوی و عبادی این است که ما چند نوبت در شبانه روز در مقابل ذات قدس الهی قرار می گیریم و اعلام وجود می کنیم و شکر این همه نعمتی که در اطراف ماست را به جای می آوریم.

مرادی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی این آمادگی را دارد به عنوان مروج و ترویج دهنده نماز گام های اساسی بردارد، گفت: سازمان دانش آموزی در ایام کرونایی به ویژه در این ایام تابستان اقدام به جشنواره تولید محتوا در موضوعات مختلف تشکیلاتی، معرفتی و مهارت های اجتماعی کرده است.

او افزود: یکی از موضوعاتی که دانش آموزان و مربیان پیشتاز استان در مورد آن به تولید محتوا در قالب فیلم می پردازند موضوعات معرفتی و عبادی است؛ اگر ستاد اقامه نماز مربیان توانمندی دارد که بتواند در این زمینه با ما همکاری داشته باشد استقبال می کنیم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: در زمینه ارتباط با ائمه جماعت در مدارس انشالله با بازگشایی مدارس، مربیان و دانش آموزان عضو تشکیلات پیشتازان نهایت همکاری را با ائمه جماعت مدارس جهت اقامه نماز خواهند داشت.

در ادامه مدیر ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اولین فریضه ای که خداوند بر انسان واجب کرد نماز است گفت: اولین سوالی که در روز قیامت و شب اول قبر از انسان پرسیده می شود نماز است.

حجت الاسلام رضا قاسمی با بیان اینکه نماز ترازوی تمام اعمال انسان است و به عنوان سنجش اعمال به کار می رود، گفت: موضوع نماز آنقدر برای پیامبر اهمیت داشت که می فرماید من از همه کارهای دنیا فقط از نماز خواندن لذت می برم، من اگر زنده ام و احساس شادی می کنم برای این است که می خواهم نماز بخوانم.

قاسمی یکی از بهترین روش ها را برای کاهش آسیب های اجتماعی برپایی نماز بیان کرد و گفت: دانش آموزانی که اهل نمازند و اعتقاداتی دارند، در رعایت اصول خانوادگی و احترام به پدر و مادر موفق ترند.

او افزود: در همه مدارس و نهادهای پرنفوذ و پرجمعیت هیئتی تشکیل دادیم تحت عنوان هیئت اندیشه ورز که وظیفه آن برنامه ریزی ترویج و تبلیغ اقامه نماز، کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه اخلاق در جامعه است.

در ادامه رئیس اداره سواد آموزی شهرستان بویراحمد نیز با اشاره به طرح نماز کلید بهشت گفت: این طرح با هدف ترویج معارف نماز و فرهنگ درست خوانی و تقویت میزان آشنایی سوادآموزان با احکام نماز اجرا می شود.

اسکندر احمدی افزود: در این طرح هر یک از مربیان ۱۰دقیقه آغازین کلاس درس را به آموزش عملی نماز-احکام وصحیح خوانی نماز اختصاص می دهد. هر سوادآموز در طول دوره سوادآموزی در مجموع ۲۰۰دقیقه آموزشهای عملی نماز را فرا می گیرد.

رئیس اداره سواد آموزی شهرستان بویراحمد گفت: بیش از 800 سوادآموز در۳ دوره سوادآموزی-انتقال و تحکیم در شهرستان بویراحمد زیر پوشش این طرح قرار می گیرد.

در پایان جلسه تصمیم گیری شد تا در بحث مسایل عبادی به ویژه اقامه نماز یک تفاهم نامه مشترکی بین سازمان دانش آموزی استان، نهضت سواد آموزی شهرستان بویراحمد وستاد اقامه نماز تنظیم و منعقد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار