معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر:

کاهش 75 درصدی درآمدهای اختصاصی در سه ماه نخست سال جاری آموزش و پرورش استان بوشهر

بوشهر(پانا)- معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت به دلیل شیوع ویروس کرونا، درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه 75 درصد کاهش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 75 درصدی درآمدهای اختصاصی در سه ماه نخست سال جاری آموزش و پرورش استان بوشهر

به گزارش اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر؛ غلامرضا دانش‌فر در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی و درآمدی کشور و کاهش اعتبارات آموزش و پرورش اظهار کرد: در این شرایط برای پیشبرد امور باید با استفاده از روش های قانونی به دنبال درآمدزایی باشیم که کسب درآمدهای اختصاصی از خانه‌های معلم، مراکز درمانی و املاک تجاری زیر نظر آموزش و پرورش یکی از این روش ها است.
وی با بیان اینکه پیش بینی اولیه تحقق 280 میلیارد ریال درآمدهای اختصاصی در سال 99 بوده است، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، این محل درآمدی در سه ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال قبل، درآمدها 75 درصد کاهش یافته است.
دانش‌فر ادامه داد: این کاهش درآمدی سبب شده است که خانه های معلم و درمانگاه های فرهنگیان در پرداخت دستمزد پرسنل و هزینه های جاری با مشکلاتی رو به رو شوند.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل با تاکید بر تلاش مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق برای رفع مشکلات معیشتی کارگران شاغل در مراکز درآمدی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: با رایزنی انجام شده با اداره کل تامین اجتماعی استان، تسهیلاتی در اختیار کارگران قرار داده می شود.
وی در خصوص املاک تجاری آموزش و پرورش که در اختیار بخش خصوصی است، گفت: در صورت بدهی توسط مستاجران املاک آموزش و پرورش، از پرداخت اجاره بها اسفند و فروردین معاف هستند.
دانش‌فر با اشاره به اهمیت پروژه مهر برای آماده سازی مدارس در سال تحصیلی آینده، عنوان کرد: در نشست با استانداری و سازمان برنامه و بودجه موافقت شده است که شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در اجرای پروژه مهر و تعمیر و تجهیز مدارس، با آموزش و پرورش همکاری و همراهی داشته باشند به همین دلیل روسا و مدیران شهرستان‌ها و مناطق با تعامل و شهرداران و دهیاران، مدارس را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده کنند.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل اضافه کرد: برای شروع سال تحصیلی آینده با یکهزار میز و نیمکت، 3 هزار و 500 میز و صندلی معلم، 6هزار صندلی دسته دار، 300 آبسردکن، یک هزار و 300 کولر و یک هزار و 100 تابلوی کلاسی کمبود داریم که امیدواریم با همراهی شهرداران و دهیاران استان بخشی از این مشکلات مرتفع شود.
وی با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام، تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل نوسازی استان تلاش می شود تعدادی از ابن مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی، تحویل آموزش و پرورش داده شود.
دانش‌فر در پایان با بیان اینکه امسال توزیع کتب درسی به بخش خصوصی واگذار نشده و این مسئولیت به مدارس محول شده، از مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق خواست تا بر روند سفارش و توزیع کتب درسی نظارت مستمر داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار