نماینده کرمانشاه در مجلس در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

«همراهی»، «همدلی» و «وحدت» باید یک اصل بین قوا باشد

۵ یا ۱۰ نفر از نمایندگان نماد مجلس نیستند، هیچ‌کسی هم نماینده‌تر نیست، خروجی رای نمایندگان، نماد تفکر مجلس است/ گاهی پرخاشگری نمایندگان در مجلس را از سر دلسوزی می‌دانم ولی نباید از سر دلسوزی دچار جوزدگی و شرایط احساسی شویم/ / سخنان رهبری باید نصب‌العین نمایندگان باشد

تهران (پانا)‌ - نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد بعد از دیدار نمایندگان با رهبری و سخنان ایشان، فضا تلطیف شد و فضا تا حدود زیادی در وحدت بین قوا تقویت شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
«همراهی»، «همدلی» و «وحدت» باید یک اصل بین قوا باشد

محمد رشیدی در گفت‌وگو با پانا به دیدار روز گذشته نمایندگان ملت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان با ایشان، بر وحدت تاکید کردند و همچنین بر حفظ نقش نظارتی مجلس هم تاکید شد. ایشان فرمودند که سوال و تفحص حق نمایندگان است ولی باید این کار با متانت انجام شود.»

وی ادامه داد: «مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید کردند که دشمنان از منازعه و جدال بین قوا سوء‌استفاده نکنند، هم دشمنان داخلی و هم دشمنان خارجی. نکته دیگر مدنظر ایشان این بود که معمولا سال آخر دولت‌ها، کارها کند و انگیزه‌ها کم می‌شود، ولی ایشان تاکید فرمودند شما نمایندگان با تمام توان نظارت، همراهی و کمک دولت باشید که انگیزه انجام کار کم نشود. یک سال فرصت زیادی است، دولت در این یکسال باید کار را انجام دهد، حمایت شود و نظارت هم انجام شود در عین متانت، همدلی و همراهی؛ تا دولت در سال آینده تحویل دولت بعدی شود.»

این نماینده مجلس اضافه کرد: «رهبری فرمودند که دشنام، توهین و نسبت بدون علم به دولتمردان کلا مردود است و حرام شرعی است. احترام به وزرا و کابینه ولی نظارت هم باشد. نباید غافل از نظارت باشیم ولی همه این‌ها را باید با احترام و همدلی انجام شود.»

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: «مردم از دعوای بین مسئولان ارشد نظام ناراحت می‌شوند، مردم دلسرد، بی‌انگیزه و ناامید می‌شوند؛ ما باید امید را در دل مردم زنده کنیم، همدلی و همراهی بین قوا باشد، در عین حال هر قوه‌ای هم به شئونات و وظایف خود رسیدگی کند و این‌ها منافات و تضاد و تعارضی با هم ندارند.»

احساسی تصمیم نگیریم و عقلانی کار کنیم

رشیدی با بیان اینکه همراهی و همدلی و وحدت باید یک اصل بین مسئولان باشد، گفت: «فرمایشات رهبری بسیار تاثیرگذار بود. ایشان فرمودند ممکن است شما اختلاف سلیقه داشته باشید، حتی با کسی صددرصد مخالف باشید اما روش مطالبه، نظارت و نقد از او می‌تواند یک روش عالمانه و دقیق و عقلانی باشد، نه اینکه خارج از عقلانیت و همراه با احساسات صورت گیرد.»

وی گفت: «رهبری به نمایندگان تاکید کردند که احساسی تصمیم نگیرید و عقلانی کار کنید. من فکر می‌کنم بعد از این دیدار و سخنان رهبری، فضا تلطیف شد و فضا تا حدود زیادی در وحدت بین قوا تقویت شد. بسیاری از نمایندگان عزمشان این است که حتی با وجود اختلاف سلایق به دولت کمک کنند. رهبری به نمایندگان تذکر دادند که رعایت شئون وزرا و کابینه را داشته باشند و از تخریب و دشنام و تهمت دوری کنند. این باید برای همه ما چارچوب دستورالعمل و نصب العین باشد.»

از مردم عذرخواهی می‌کنم، مردم با امید همراهی کنند تا مسئولان مشکلات را تقلیل دهند

نماینده کرمانشاه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «شاید یکی از اختلافات این باشد؛ نمایندگان نظر دارند که ما نباید توان داخلی خود را نادیده بگیریم، تاکید بر توان و ظرفیت داخلی داشته باشیم که در فرمایشات رهبری هم به آن اشاره شد. ایشان فرمودند که ملت ما بنیه و ظرفیت دارد، هم منابع انسانی و هم منابع طبیعی و خدادای. امیدوارم با تکیه بر توان داخل در مسیر توسعه گام برداریم.»

محمد رشیدی با بیان اینکه در این شرایط به عنوان یک نماینده مجلس به خاطر سختی‌هایی که مردم می‌کشند، از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم و به این مردم به خاطر حمایت و صبوری درود می‌فرستم، افزود: «از آن‌ها می‌خواهم که کماکان با حفظ روحیه انقلابی و با حفظ امید خود صبورانه در این شرایط سخت تحریم و کرونا همراهی کنند که قوا، مشکلات را تقلیل دهند.»

باید نقاط قوت دولت را تقویت کنیم و نقاط ضعف را هم با نظارت دقیق تقلیل دهیم

این نماینده مجلس درباره اینکه روابط مجلس و دولت بعد از این دیدار چگونه خواهد بود، گفت: «مجلس سعی می‌کند نگاه واقع‌بینانه داشته باشد، اولا 5 نفر یا 10 نفر از نمایندگان نماد مجلس نیستند، خروجی رای مجلس، نماد مجلس است و فرد، محور نیست. هیچ‌کسی هم نماینده‌تر نیست. خروجی رای نمایندگان نماد تفکر مجلس است. آنچه که در دولت وجود دارد اگر کوتاهی هست، باید کمک کنیم با همراهی و نظارت، تصویب قوانین و اصلاح قوانین، حل شود و بتوانیم گره‌ای از کار مردم بگشاییم. اگر بگوییم هرچه دولت انجام داده همه خوب بوده یا هرآنچه انجام داده همه بد بوده است، این غیرواقعی است. ما باید نقاط قوت دولت را تقویت کنیم و نقاط ضعف را هم با نظارت دقیق تقلیل دهیم.»

وی تاکید کرد: «من گاهی پرخاشگری نمایندگان در مجلس را هم از سر دلسوزی می‌دانم ولی نباید از سر دلسوزی دچار جوزدگی و شرایط احساسی شویم و از عدالت و انصاف و عقلانیت دور شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار