فرهنگ سازی مهمترین عامل در کنترل کرونا

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فرهنگ سازی و آموزش دو عامل مهم در بحث کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا است و در این میان معلمین سفیران فرهنگ سازی در مبارزه با کرونا هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازی مهمترین عامل در کنترل کرونا

محمد علی واقعی صبح امروز در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونای آموزش و پرورش گفت: ویروس کرونا که امروزه بلای جان مردم جهان شده با مدیریت صحیح، جدی گرفتن توصیه های بهداشتی از سوی آحاد جامعه قابل مهار شدن است، و در این امر مهم دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگ سازی مبارزه با این بیماری نقش موثری دارند.
او، شکستن حلقه انتقال انسان به انسان را زمینه ساز کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در جامعه دانست و اظهار کرد: بحران کرونا نخستین تجربه سخت زندگی اجتماعی دانش آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تولید قریب 3 هزار تولید محتوا در قالب فیلم و تله فیلم برای دانش آموزان استان در این مدت؛ تصریح کرد: دانش آموزان سرمایه های این کشور هستند و باید به گونه ای بزرگ و تربیت شوند که بتواننددر آینده بحرانها و شرایط سخت را به خوبی مدیریت کنند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این در بحران موضوع کرونا،خارج از سیستم دولتی، باید با توسل به شیوه های پدافند غیر عامل و استفاده از فضای مجازی نیروها را ساماندهی کرده و به کمک سربازان خط مقدم جبهه سلامت یعنی پزشکان پرستاران شتافت، عنوان کرد: نیاز است مردم بیشتر در تصمیم گیری ها و بحران ها نقش ایفا کنند و اگر بسیاری از مسوولیت ها به آنها سپرده شود، می توانند موفق تر عمل کنند.
واقعی با اشاره به راه اندازی پویش استفاده از ماسک در بین دانش آموزان و فرهنگیان استان، افزود: مدرسه دومین عامل مهم درفرهنگ سازی و انتقال ارزشهای اجتماعی پس از خانواده می باشد و به واسطه دراختیار داشتن ابزار وامکانات موثری مثل معلمان ودانش آموزان میتواند نقش بسیار موثری درتدوین وظایف وحقوق افراد درجامعه و انتقال ارزشهای اجتماعی داشته باشد.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: مدرسه پل ارتباطی میان حال به اینده است؛ که اکثریت قریب به اتفاق جامعه برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود باید طی چندسال ازاین پل گذر کنند.
او، با اشاره به نقش مهم وتاثیر گذار آموزش و پرورش استان در کاهش بیماری کرونا و فرهنگ سازی در این زمینه، ابرا داشت: بهداشت یاران مدارس و همیاران پلیس که طی سالیان اخیر توسط دانش آموزان درمدارس شکل گرفته به خوبی نقش دانش آموزان را در بهبود فرآیندهای زندگی اجتماعی نشان می دهد به طوری که بسیاری از موفقیت های امروز در کاهش سوانح و آسیب های اجتماعی مدیون حضور دانش اموزان به عنوان یک عنصر فعال، پویا واثر گذار درمیان جامعه است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: : امروز نیز که ویروس منحوس کرونا بار دیگر بسیاری از شهرستان های استان را در وضعیت قرمز و هشدار قرار داده است،درکنار همه عوامل مخصوصا کادر زحمتکش بهداشت و درمان که درخط مقدم مبارزه هستند دانش آموزان می توانند بانقش آفرینی تأثیر گذار خود تبدیل به سفیران فرهنگ سازی در مبارزه با ویروس کرونا شوند.
واقعی، بر رعایت بهداشت فردی واجتماعی توسط آحاد جامعه تأکید کرد و یاد آور شد: معلمان‌خلاق استان نیز می بایست با استفاده از فرصت فضای مجازی، درکنار تولید محتوا های علمی و آموزشی، دانش آموزان را با رفتار های صحیح بهداشتی آشنا نموده و در مبارزه با کرونا نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار