ابتلای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد(پانا) - تاکنون ابتلای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ابتلای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ در این استان گزارش شده است.

او افزود: در صورت عدم تداوم استفاده از ماسک، شاهد موج‌های جدید شیوع بیماری کووید ۱۹ خواهیم بود.

رحمانی اضافه کرد: متأسفانه شواهد حاکی از تداوم شیوع بیماری کرونا است، بنابراین مردم باید به شرایط جدید عادت کنند و سبک زندگی خود را تغییر دهند.

او ادامه داد: تقریباً در هر فامیل و طایفه‌ای یک نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و عمده مبتلایان علت ابتلا به این بیماری را شرکت در مجالس عروسی و ترحیم و دورهمی‌های فامیلی مطرح می کنند.

رحمانی افزود: با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی هفته ها و روز‌های گذشته روزانه حدود ۶۰ تا ۹۰ مورد مثبت جدید گزارش می‌شود که با بهبود شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به‌ویژه استفاده از ماسک، امیدواریم شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم.

او اضافه کرد: با توجه به گرایش کمتر بعضی از جوانان و نوجوانان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در دورهمی‌ها و جمع‌های دوستانه در پارک‌ها و فضا‌های تفریحی و احتمال انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده ها، والدین باید نظارت‌های لازم بر فرزندان خود را داشته باشند.

رحمانی با بیان اینکه همچنان شاهد عدم رعایت هشدار‌های بهداشتی و ماسک نزدن افرادی در جامعه هستیم گفت: این افراد کسانی هستند که در سایر موارد نیز نسبت به رعایت هنجار‌های اجتماعی و رعایت حقوق دیگران بی تعهد هستند.

او میزان مرگ و میر در مبتلایان به کرونا را ۲.۵ درصد (یعنی تقریباً دو نفر از هر ۱۰۰ مبتلا) اعلام کرد و افزود: اکثر مبتلایان کم علامت و بدون علامت هستند.

رحمانی در پایان از مبتلایان به کرونا خواست: در صورت تشخیص بیماری از مراجعه متعدد به پزشکان و درمانگاه‌ها خودداری و در صورت ضرورت مراجعه به مراکز درمانی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی خود با دیگران را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار