معاون اجرایی و ساماندهی فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج :

توزیع کیسه های پارچه ای بین روزبازارهای کرج

کرج(پانا) - شهرداری کرج در اجرای یک طرح آموزشی و تشویقی کیسه های پارچه ای بین برخی روزبازارهای این کلانشهر توزیع کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
توزیع کیسه های پارچه ای بین روزبازارهای کرج

به گزارش ایرنا، محراب سعادت معاون اجرایی و ساماندهی مشاغل شهری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج، گفت : این اقدام به مناسبت ۲۱ تیرماه روز بدون نایلکس و با هدف تشویق مغازه داران و مردم به استفاده از کیسه های پارچه ای به صورت رایگان انجام شد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح آموزشی، نکات لازم در خصوص اهمیت زیست محیطی کیسه های پارچه ای و جایگزین آن با نایلکس برای مردم ومغازه داران ارائه شد.

معاون اجرایی و ساماندهی مشاغل شهری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج، گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج این طرح آموزشی را با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل انجام داد تا مردم در خریدهای روزانه با استفاده از این کیسه ها از حمل کالای خریداری شده با نایلکس خودداری کنند.
وی تجزیه ناپذیر بودن نایلکس در طبیعت و انباشت بی رویه آن به عنوان یک خطر زیست محیطی دانست و افزود: انباشت نایلکس سبب تخریب منابع طبیعی و نازیبا شدن منظر شهری می‌شود بر این اساس سازمان ها موظفند به عنوان مروج فرهنگ« نه به نایلکس » به دنبال حذف نایلون از چرخه زندگی روزمره با مشارکت حداکثری شهروندان و اصناف و بازاریان باشند.
وی از ۲۱ تیرماه مصاف با روز جهانی نایلکس به عنوان بهانه ای برای ترویج این فرهنگ و مشارکت شهروندان به منظور کاهش هر چه بیشتر تولید و مصرف نایلون در جامعه یاد کرده و اظهار کرد: فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای باید به گونه‌ای در بین مردم نهادینه شود که شهروندان در هنگام خرید از فروشگاه‌ها به نایلون پلاستیکی "نه" بگویند و یا حتی‌الامکان در هنگام خرید به همراه خود کیسه پارچه ای داشته و یا از فروشنده بخواهند از کیسه‌های سازگار با طبیعت در اختیار آنها بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار