استاندار مازندران: جوانان با جدیت و امید مطالبه‌گر مسائل خود باشند

ساری (پانا) - استاندار مازندران ضمن حمایت از مطالبه‌گری جوانان، از آنان خواست که با جدیت، سعه صدر و با امید، موضوعات و مطالبات حوزه جوانان را پیگیری کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: جوانان با جدیت و امید مطالبه‌گر مسائل خود باشند

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان امروز با حضور حجت الاسلام محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل ورزش و جوانان، مسئولان عضو ستاد ساماندهی جوانان و نمایندگان جوانان، جلسه ستاد ساماندهی جوانان با موضوع هفته ازدواج و برنامه های اوقات فراغت جوانان بصورت ویدئو کنفرانس در استانداری مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی نیز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت : ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) الگوی ازدواج ساده و سالم برای جوانان است .

او از شهیدان جوان جمشیدی و کمالی که اخیراً مردم مازندران میزبان پیکرهای مطهرشان بودند، بعنوان جوانان پاک مازندرانی یاد کردند و افزودند؛ مهمترین وظیفه مسئولان حوزه جوانان، الگوسازی و تعیین الگوی مناسب برای جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران مشکل عمده جوانان استان را اشتغال دانست و تاکید کرد؛ مسئولان امر بخصوص در سالی که مزین به نام جهش تولید است باید برای اشتغال جوانان و موضوعات فرهنگی مرتبط با آن تلاش بیشتری کنند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مشکل ازدواج جوانان فقط مربوط به مسائل مالی نیست بلکه موضوع مهم مباحث فرهنگی است که باید در این زمینه بیشتر کار شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اعلام اینکه نباید از انتقادات نسل جوان ترسید بلکه باید از نقدها استقبال کرد، ادامه داد: سمن‌های جوانان ما باید سازماندهی شوند و برای موضوعات جوانان در مسائلی مانند؛ الگوی تغذیه، الگوی مطالعه و الگوی تحصیل و … باید برنامه ریزی داشته باشیم.

جوانان مطالبه‌گر مسائل خود باشند

استاندار مازندران نیز در این جلسه، ضمن حمایت از مطالبه گری جوانان گفت : انتظار است جوانان عزیز استان، با جدیت، سعه صدر و با امید موضوعات و مطالبات حوزه جوانان را پیگیری کنند.

احمد حسین زادگان در ادامه بیان داشت؛ از فرمانداران شهرستان ها نیز انتظار می رود با جدیت بیشتری موضوعات جوانان را پیگیری نمایند و معتقدم مهمترین کاری که نهادها و دستگاه ها می توانند برای جوانان انجام دهند، آگاه سازی جوانان از خدماتی است که مجموعه نظام ارائه می دهد. مانند ظرفیت هایی که در فنی و حرفه ای برای آموزش و حرفه آموزی جوانان برای اشتغال آنان صورت می گیرد.

او با تاکید براینکه باید برای جوانان و موضوعات مرتبط راهبرد داشته باشیم افزود؛ هر دستگاه برنامه های خود در موضوع هفته ازدواج را اعلام کند و برنامه ها نیز به صورت نمادین برگزار نشود بلکه باید در عمل نیز شاهد تغییرات و کاهش نارضایتی ها باشیم.

استاندار مازندران خطاب به مسئولان شهرستانی گفت : کانون های محلات بصورت هیات امنا با هدف برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان با توجه به شرایط کرونایی راه اندازی شود و مطمئناً در هر محله ظرفیت هایی مانند مساجد و مدارس و … وجود دارد که می تواند در اختیار برنامه های اوقات فراغت جوانان قرار گیرد .

احمد حسین زادگان تعصبات بخشی و دستگاهی در موضوع جوانان را مورد نقد قرار داد و گفت : شبکه جوانان موثر استان قابلیت اجرایی دارد و انتظار است با پیگیری های هلال احمر و حمایت همه دستگاه ها و ارگان ها این طرح برای جوانان به سرانجام برسد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه کرونا نباید منجر به تعطیلی کشور شود اظهار داشت؛ شهرداری ها باید حضور جدی تری در حوزه جوانان داشته باشند و ظرفیت فضای مجازی نیز در روزهایی که محدودیت های کرونایی را شاهد هستیم می تواند کمک کننده باشد.

او با دعوت از همه ی دستگاه ها و نهادهای استان به همدلی و همکاری و همینطور اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته افزود : اگر برای جوانان کاری نمی توانیم انجام بدهیم حداقل نباید امید را از جوانان بگیریم.

بهره‌مندی از ظرفیت سمن‌های جوانان برای امور جوانان

حبیب حسین زادگان ضمن تشریح برنامه های هفته ازدواج و اوقات فراغت جوانان گفت : شیوع کرونا منجر به ایجاد مشکلاتی در ازدواج جوانان شد اما دستگاه ورزش و جوانان با اجرای برنامه های محوری مانند جریان سازی، تشویق جوانان به استفاده از خدمات مراکز مشاوره و تروج فرهنگ ازدواج در جامعه سعی می نماید خلاء های موجود را برطرف کند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خواستار هم افزایی دستگاه ها و نهادهای اجرایی و بکارگیری از ظرفیت سمن های جوانان برای پیشبرد برنامه های طراحی شده برای جوانان شد و افزود؛ در هفته ازدواج نیز ویژه برنامه های فرهنگ ساز تدارک دیده شده که اگر وضعیت کرونایی اجازه دهد تاثیرات خوبی در جامعه خواهد داشت.

او ارائه تسهیلات را یکی از موضوعات مهم در ترویج ازدواج جوانان دانست و گفت: علیرغم اینکه استان مازندران در ورزش نیز در رتبه نخست کشور قرار دارد در بحث اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان نیز از میانگین کشوری بالاتر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار